DS 4: Vârsta maturității

0
79

Prezent între 2011 și 2018 în gama DS, marca premium a grupului PSA, DS 4 a revenit, după mai bine de doi ani, „în afaceri”. Această a doua generație se anunță una reușită, cel puțin asta arată datele inițiale, și drept unul dintre cele mai mature modele ale producătorului auto francez.

DS 4 a fost dezvoltat pe platforma tehnică EMP2, utilizată și de Peugeot 308 și 3008, dar 70% dintre componente sunt noi.

Noul model compact respectă codurile stilistice ale mărcii: grila este largă și masivă, dar este moderată de un model 3D diamantin. Acesta este mărginit de elemente cromate, faruri LED, care au abandonat cinematica complexă văzută pe DS 7 și DS 9, și lumini de zi elegante în formă de L. Partea din spate este, fără îndoială, cea mai reușită prin combinația de dinamism și originalitate. Conturul ultimului geam lateral este atipic, fiind generat de felul în care coboară linia superioară a aripii spate și a hayonului. Acest geam poate fi serigrafiat la cerere. Foarte inovator ca design, în comparație cu alte produse DS, noul model compact se remarcă prin linia abruptă a acoperișului, aripile curbate, dar, mai ales, printr-un panou spate lucrat cu multe muchii pronunțate. Blocurile optice spate sunt deosebit de subțiri și proiectanții au avut ideea bună de a nu le uni printr-o bandă de lumină. Luneta este dominată de un spoiler asemănător cu cel de la BMW X2, dar care este înfrumusețat cu o imprimare serigrafică unică. De asemenea, s-a lucrat semnificativ și la proporțiile mașinii, un exemplu fiind capota motorului, care este cu 100 mm mai lungă decât cea de la ­Peugeot 308, model ce folosește aceeași platformă tehnică. Nota sportivă este subliniată și de roțile de mare diametru, DS 4 fiind disponibil, în principal, cu jante de 19 sau 20 inci. În cele din urmă, unele „trucuri” care au devenit obișnuite pentru firmă sunt, bineînțeles, incluse cum ar fi portierele cu mânere retractabile. Ca și la generația anterioară va exista și o versiune cu caracteristici estetice de mașină tot-teren, ce se va numi DS 4 Cross și care se va distinge prin bare de acoperiș, spoilere și jante specifice, protecții negre din plastic dur ale ale caroseriei inferioare.
Interiorul se remarcă prin digitalizare și numărul redus de comenzi și butoane, un motiv fiind faptul că interfața multimedia are două ecrane tactile, unul central, de 254 mm, și un touch pad la baza bordului, de 5,0 inci, prin intermediul căruia se accesează diverse meniuri. Și indicatoarele de bord au fost înlocuite de un panou digital. În plus, DS 4 are head-up display, compatibilitate Apple Carplay și Android Auto, sistem de vizionare nocturnă, suspensii controlate de cameră, tapițerie din piele sau alcantara și cruise control adaptiv cu conducere autonomă de nivel 2, care permite depășirea și adaptează automat viteza în curbe. Spațiul interior este bun în față, dar doar satisfăcător în spate, din cauza acoperișului cu pantă accentuată. DS4 măsoară 4.400 mm lungime, 1.830 mm lățime și 1.470 mm înălțime, iar portbagajul are 430 litri la variantele cu motor termic și 390 litri la versiunea hibrid, cei 40 de litri diferență fiind alocați bateriilor.

DS 4 va fi fabricat în uzina Opel din Russelheim și va fi comercializat în semestrul doi din 2021. Prețurile nu au fost anunțate încă.


Chiar dacă DS 4 a fost dezvoltat pe platforma tehnică EMP2, utilizată și de Peugeot 308 și 3008, 70% din componente sunt noi. Motorizările sunt un diesel BlueHDi de 130 CP, trei unități pe benzină (130, 180 și 225 CP) și un hibrid reîncărcabil (225 CP). Acesta din urmă este echipat cu o baterie de 12,4 kW/h, ce se încarcă într-un timp de 1 h 45 min până la 3 h 30 min, în funcție de alimentator.

Foto: Citroen

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru × 2 =