DS Aero Sport Lounge: Arta călătoriei

0
158

Este știut modul novator cu care francezii de la DS își materializează modelele din portofoliul propriu. Iar cu DS Aero Sport Lounge s-au pregătit să dea lumii răspunsul uneia dintre problemele actuale în care designul, tehnologia și impactul asupra mediului sunt principalele teme ale dezvoltării viitoarelor generații de automobile.

Și cum salonul de la Geneva nu s-a mai desfășurat, conceptul DS Aero Sport Lounge a fost lansat la începutul lunii martie, pe rețele de socializare ale DS Automobiles, alături de DS9, primul sedan francez premium al constructorului francez. Asta dacă ne gândim la momentul de acum cinci ani când brandul a devenit autonom și nu la primul Citroen C6 de acum opt ani sau la varianta actuală de pe tărâm chinezesc.

„Arta călătoriei” este sintagma care definește un nou stil de caroserie pentru epoca electrică, spune constructorul, în gen SUV sport, cum este considerat la ora actuală, și care are ca prim obiectiv aerodinamica. Caroseria futuristă, prin forma și proporțiile sale, direcționează fluxul de aer pentru obținerea unui comportament rutier optim oferit de motorul electric ce dezvoltă o putere de 500 kW (680 CP), „suficienți” să atingă 100 km/h în 2,8 secunde. Este alimentat de o baterie de nouă generație de 110 kWh, situată în podea, pentru o autonomie care depășește 650 km.

În partea frontală grila este acum înlocuită de un „tapet” interactiv care încadrează logoul mărcii și care, împreună cu bara de protecție, direcționează eficient aerul spre flancurile mașinii către o pereche de guri de admisie ce-l direcționează spre discurile de frână. Apoi consolele scurte, arcele mari ale roților cu jante de 23 inci și linia acoperișului, pronunțat înclinată, aduc acea alură de SUV musculos și suplu totodată. În partea din spate tema stopurilor orizontale are structura unei rețele de solzi triunghiulari care face parte din viitoarea semnătură luminoasă a mărcii franceze.

Accesul în cabină este permis de ușile opozabile care dezvăluie o arhitectură în patru locuri distincte. Interiorul conceptului Aero Sport Lounge este la fel de neconvențional și aduce în prim-plan o serie de materiale neobișnuite. Scaunele sunt îmbrăcate cu o țesătură fină de bumbac satinat, în timp ce ușile au o pânză din trei materiale din microfibră. Panoul de bord și spătarul scaunului sunt, de asemenea, acoperite un colaj din paie de secară uscate și netratate, despre care cei de la DS spun că este rezistent atât la căldură cât și la apă.

Partea cea mai incitantă pentru designeri a fost să scoată din ansamblul bordului orice ecran, un fel de „screen detox” după cum avea să-l numească Thierry Metroz, directorul proiectării de la DS Automobiles. Adică pe panoul de bord pe nu se mai găsește nici măcar un buton. Astfel informațiile pot fi împărțite în egală măsură ambilor ocupanți ai scaunelor din față. Pe de altă parte, este modul în care paiele, un material banal și economic, devin un simbol al luxului prin expertiza unică a unui meșter parizian. Totuși două ecrane se află poziționate pe ușile din față în zona de îmbinare cu caroseria, care îndeplinesc rolul de oglinzi retrovizoare alături de grupul de controale necesare pentru configurare și confort.

Însă interacțiunea cu această mașină se face cu ajutorul unui amestec de inteligență artificială, un soi de mix al recunoașterii mâinii de către o cameră digitală și tehnologie haptică prin intermediul consolei centrale de podea. Cu ajutorul ultrasunetelor tridimensionale inteligente „simțiți” că atingeți forme și texturi într-un spațiu complet gol. Obțineți astfel un mare nivel de sensibilitate al gesturilor prin care puteți controla programele fără contact, dar păstrând totuși senzația de atingere. Tehnologia de control haptic a sistemului de infotainment este unică și face din Aero Sport Lounge un deschizător de drumuri. La fel cum „Zeița” lui Citroen (DS – Deesse) a adus lumii, după mai bine de jumătate de secol, un spirit diferit al automobilelor (Different Spirit).

Foto: DS

Acest articol face parte din numărul 254 – exclusiv online – al revistei Auto Test Magazin.

http://www.autotestmagazin.ro/test-ds7-crossback-o-zi-cu-opera/

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

three × five =