Ducati Streetfighter V4
Cu ocazia evenimentului Ducati World Premiere 2020, constructorul bolognez a lansat noul Ducati Streetfighter considerat de mulți „arma mortală” a italienilor în lupta pentru supremație din acest segment. Panigale V4 „naked”, adică fără carene, cu ghidon mare, lat, are un motor ce dezvoltă 208 CP în versiunea standard și un cuplu de 123 Nm, toate acestea cântărind doar 178 kg.
Dacă adăugăm aici ultima tehnologie din branșă și un design extraordinar, putem afirma, fără nici un dubiu, că Ducati Streetfighter V4 este capul de serie al brandului și un rival de temut pentru toți constructorii din segmentul „naked”.
Declarată anul trecut cea mai frumoasă motocicletă de la EICMA (Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori) de la Milano, Streetfigter V4 are toate șansele să devină cea mai spectaculoasă apariție prezentată de Ducati în 2020. Echipată cu motorul Desmodeci Stradale, care în varianta S livrează o putere de 220 CP, controlată de aripioarele biplane și pachetul electronic implementat, motocicleta este formula de luptă (Fight Formula), care definește noul model Ducati.
Performanțele extreme ale motorului necesită stabilitate și aderență sporită la viteză maximă, atât în perioada de frânare, cât și în curbe. Pentru aceasta, italienii au apelat la specialiștii departamentului Ducati Course, sprijiniți de Ducati Style Centre, cu care au dezvoltat aripioarele biplane, formele aerodinamice ale acestora fiind proiectate și realizate cu ajutorul unui un program de simulare CFD (Computational Fluid Dinamics).
Forma aerodinamică a aripioarelor generează o forță de apăsare de 28 kg la 270 Km\h, din care 20 kg pe roata față și 8 kg pe spate, îmbunătățind semnificativ stabilitatea în curbe, și mai ales la viteze foarte mari ori în timpul frânării, aderența fiind maximă în toate aceste situații.
Toate acestea inspiră încredere pilotului, indiferent că merge pe stradă sau pe circuit, efectul lor constând în îmbunătățirea performanței prin limitarea intervenției sistemelor electronice și obținerea unei perioade de frânare mai scurtă.
Dacă ținem cont de faptul că nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării, iar toate celelalte componente, respectiv cadrul, sistemul de amortizare sau cel de frânare, fac parte din gama premium, multe dintre soluțiile aplicate venind direct din Moto GP, putem spune cu toată încrederea că din vocabularul celor de la Ducati, cuvinte de genul compromis sau mediocru lipsesc cu desăvârșire, toate părerile și opiniile specialiștilor fiind la superlativ.
Ducati Streetfighter – Fisa tehnică:
MOTOR: Desmosedici Stradale V4 la 90°, arbore cotit rotativ, distribuție Desmodromica 4 valve pe cilindru, răcit cu lichid
CILINDREE: 1103 cc
ALEZAJ X CURSA: 81×53,5 mm
COMPRESIE: 14.0:1
PUTERE: 153 kW (208 CP) @ 12.750 rpm
CUPLU: 123 Nm @ 11.500 rpm
ALIMENTARE: Injecție electronică, două injectoare pe cilindru
EVACUARE: Tobă din otel inoxidabil, cu ieșiri separate din aluminium, catalizator cu 2 sonde lambda
TRANSMISIE: CUTIE DE VITEZE cu 6 trepte cu DQS
TRANSMISIE SECUNDARĂ: lanț, pinion 15; coroană 42
AMBREIAJ: multidisc în baie de ulei, comandă prin cablu cu sistem de reducere a efortului și anti hopping.
CICLISTICĂ: CADRU din aliaj
SUSPENSIE FAȚĂ: Furcă Showa BPF up side down de 43 mm complet reglabilă (pentru S: furcă Ohlins upside down de 48 mm complet reglabilă)
JANTA FAȚĂ: aliaj ușor cu 5 spițe de 3,50″ x 17″
CAUCIUC FAȚĂ: Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 120/70 ZR17
SUSPENSIE SPATE: Progresivă cu monoamortizor Sachs reglabil. basculă monobraț din aluminiu (pentru S: Progresivă cu monoamortizor Ohlins complet reglabil)
JANTA SPATE: aliaj ușor cu 5 spițe , 6,00″ x 17″
CAUCIUC SPATE: Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 200/60 ZR17
CURSA ROATĂ: (ANT/POST) 120 mm/130 mm
FRÂNĂ FAȚĂ: două discuri semiflotante de 330 mm, etrier Stylema monobloc Brembo M4.30 prindere radială cu 4 pistonașe, pompă radială cu ABS Cornering EVO.
FRÂNĂ SPATE: Disc de 245 mm, etrier cu 2 pistonașe cu ABS BoschCornering EVO.
BORD display LCD
DIMENSIUNI ȘI MASE
GREUTATEA LA GOL 178kg
GREUTATEA LA PLIN 201 kg
ÎNALTIME SA 845 mm
AMPATAMENT 1.488 mm
UNGHI DE ÎNCLINARE JUG 24,5°
AVANCURSA 100 mm
CAPACITATE REZERVOR 16 l
NUMĂR LOCURI 2
ECHIPARE DE SERIE: Riding Modes, Power Modes, Ducati Safety Pack (ABS Bosch Cornering EVO + DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre Calibrațion.
OMOLOGARE
Euro 4 136 g/km
PRETURI Streetfighter V4- Pret cu TVA: 19742 EUR