În fiecare an în Formula 1 apare un nou nume în galeria învingătorilor. Anul trecut l-am avut pe Pierre Gasly, cel care a adus prima victorie pentru Scuderia AlphaTauri, iar în 2021 avem un nou pilot francez care intră în clubul select al învingătorilor.
Aproape în fiecare sezon de Formula 1, avem o cursă care rupe ritmul normal și cu o desfășurare aparte. În sezonul 2020, în Marele Premiu al Italiei, pe prima treaptă a podiumului a urcat francezul Pierre Gasly, pilotul echipei AlphaTauri, fostă Scuderia Toro Rosso. În vârstă de 24 de ani, Gasly profita anul trecut de eroarea făcută de echipa lui Lewis Hamilton. Britanicul de la Mercedes era chemat la boxe când accesul era interzis și astfel avea să fie penalizat cu o oprire suplimentară.
În actualul sezon, cursa cu o desfășurare aparte avea să fie în Ungaria. De data aceasta ploaia a jucat un rol extrem de important în Marele Premiu desfășurat pe circuitul de la Hungaroring. După start, Lewis Hamilton a condus plutonul în virajul 1, iar Lando Norris a plecat fulgerător de pe poziția a șasea. Valtteri Bottas a blocat roțile în virajul 1, lovind din spate monopostul McLaren și proiectându-l în Max Verstappen. Și al doilea monopost Red Bull Racing a avut de suferit în urma acestui incident. Reacția în lanț în care au fost implicate numeroase monoposturi avea să ducă la neutralizarea cursei cu steag roșu. După incidentul de la start, au ieșit din cursă piloții Valtteri Bottas (Mercedes), Charles Leclerc (Ferrari), Lance Stroll (Aston Martin), Sergio Perez (Red Bull) și Lando Norris (McLaren).
Plutonul se subția considerabil, iar cursa avea să fie reluată 25 de minute mai târziu. Un fenomen ciudat s-a întâmplat la finalul noului tur de încălzire, când toți piloții rămași în cursă, mai puțin Lewis Hamilton, intrau la boxe pentru a schimba anvelopele de ploaie cu anvelope medii. Hamilton a plecat singur, dar echipa avea l-a chemat la schimb de anvelope după patru tururi. În acel moment, pilotul francez Esteban Ocon de la Alpine (fostă Renault F1) a preluat conducerea cursei. Era urmat de Sebastian Vettel de la Aston Martin și Nicholas Latifi de la Williams.
Esteban Ocon are un nume care sună spaniol, dar pilotul nostru este născut în Evreux, Normandia, Franța. Iar povestea sa este una care poate fi caracterizată printr-un singur cuvânt: sacrificiu.
Esteban nu provine dintr-o familie cu posibilități, iar părinții săi au vândut casa și și-au pus joburile deoparte pentru a fi alături de fiul lor. Tatăl Laurent și mama Sabrina au crezut fără ezitare în talentul lui Esteban și l-au susținut necondiționat. Iar eforturile lor au dat roade când Esteban a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului unei curse de Formula 1.
După cariera sa din karting, Ocon a avansat în lumea monoposturilor, iar în 2014 îl învingea pe Max Verstappen în lupta pentru titlul de campion în Formula 3 Europeană. Susținut de Mercedes, a câștigat titlul GP3 anul următor și trecea prin jumătatea unui sezon de DTM în 2016, când i s-a oferit șansa de a-l înlocui pe Rio Haryanto la echipa de Formula 1 Manor începând cu Marele Premiu al Belgiei.
Ocon intra în Formula 1 și avea oportunitatea de a ocupa un loc la Force India în sezonul 2017 alături de Sergio Perez. În anul însă 2008 intra în proprietatea lui Lawrence Stroll, iar noul patron îi făcea loc lui Lance Stroll, fiul său. În aceste condiții Ocon a făcut un pas un spate și s-a refugiat ca pilot de rezervă la Mercedes. În 2020 revenea ca pilot la echipa Renault F1, echipă redenumită Alpine F1 la începutul lui 2021.
Foto: Alpine F1