Nu există o mașină ce ilustrează mai bine bogăția proprietarului decât Rolls Royce. Iar când, la începutul acestui an, a fost lansată noua gamă Phantom, multe portofele burdușite au început să „palpite”.
Rolls Royce Phantom Series II nu este o familie de modele cu totul nouă, ci o evoluție, un upgrade al generației precedente, lansată în 2003. Gama cuprinde patru versiuni, Saloon (sedan în patru uși), Saloon LWB (sedan cu ampatament mărit), Coupe în două uși și Drophead Coupe (cabriolet), ce utilizează aceeași platformă tehnică. Și pentru mulți nu mai este demult un secret, această platformă tehnică provine de la BMW Seria 7, marca britanică fiind proprietatea constructorului auto german.
Directorul de design al Rolls-Royce, Ian Cameron, a explicat evoluția aspectului noilor modele ca fiind „interpretarea în mod diferit a unei teme familiare”. Acest principiu este exprimat cât se poate de bine de impresionanta parte frontală a Phantom Series II, ușor de recunoscut, cu spoiler restilizat, grilă uriașă, faruri dreptunghiulare și lumini de zi cu leduri. În ceea ce privește acest ultim aspect, Rolls Royce a devenit prima marcă ce a lansat un model de serie cu faruri cu lumini exclusiv LED. Acestea emit o lumină albă ce evidențiază cele mai mici detalii ale căii de rulare pe timp de noapte, sporind astfel siguranța. Farurile sunt adevărate „delicatese” tehnice, având suprafețe reflectorizante controlate electronic, ce orientează fasciculul de lumină strict pe direcția de rulare, fie că este vorba despre drum drept sau despre o curbă. Mai mult, raza de acțiune a conului de lumină este reglată în funcție de viteza autovehiculului (iluminează la distanță mai mare la viteze superioare și mai aproape la viteze mici).
Pentru marca britanică, „experiența Phantom trebuie trăită fără efort”, astfel că tehnologiile de asistare a șoferului de ultimă generație și o nouă interfață utilizator-mașină, cu sistem multimedia modernizat, au fost introduse pe noua familie de modele. Sistemul de navigație prin satelit a fost updatat cu funcții ce includ hărți 3D cu informații topografice, ghiduri turistice, un număr uriaș de puncte de interes (POI) și posibilitatea programării unor rute complexe. Datele și imaginile sistemului de navigație, dar și informațiile despre mașină sunt afișate pe un ecran LCD tactil cu diagonala de 8,8 inci, ce poate reda și conținut video. Un ansamblu de camere video, oferit ca dotare standard, monitorizează perimetrul exterior al mașinii și redă imaginile pe ecranul central, pentru a ajuta șoferul la manevrele de parcare, de exemplu. Atunci când se garaează cu spatele, pe imaginea de pe LCD este evidențiată și traiectoria ideală, pentru ducerea manevrei la bun sfârșit.
Propulsia gamei Phantom este asigurată de un motor normal aspirat, V12, de 6,75 litri, asamblat manual. Acest motor sofisticat cu injecție directă de benzină dezvoltă un cuplu maxim de 720 Nm, din care peste 75 de procente sunt disponibile de la turația de 1.000 rpm. Puterea ajunge la roțile spate prin intermediul unei cutii de viteze automată ZF cu 8+1 trepte, ce permite un demaraj 0-100 km/h în mai puțin de 6 secunde și o viteză maximă de 240 km/h (250 km/h în cazul versiunii Coupe). Consumul mediu de carburant a fost redus cu 10% față de generația precedentă, iar emisiile de CO2 au scăzut de la 385 la 347 g/km. Firește că sistemele ESP și de control al tracțiunii sunt dotări standard, la fel ca și diferențialul cu alunecare limitată de pe axul spate și jantele de 21 inci.