EUROCHARGE by Schaeffler 2025: 5000 km cu 8 mașini electrice – cifre de consum reale, episodul 1

0
3559

12 zile, 8 mașini electrice, 21 de oameni și 5000 kilometri până în inima Alpilor. Un test drive mamut organizat de colegii de la Autocritica.ro pentru a vedea care este starea infrastructurii în Europa pentru mașinile electrice și pentru a vedea cum se descurcă acestea în condiții reale de drum.

S-au aliniat la start 8 dintre cele mai recente modele electrice. Și nu este vorba de un test comparativ, am avut mașini din toate categoriile: de la citadine ca Hyundai Inster și Renault 4 până la devoratoare de autostrăzi ca Audi A6 e-tron și Porsche Macan.

În acest prim episod vom analiza cifrele înregistrate de modelele Audi A6 Sportback e-tron quattro și BYD Seal.

Audi A6 Sportback e-tron

Audi A6 Sportback e-tron este al doilea model al mărcii germane care profită de dezvoltarea noii platforme PPE (Premium Platform Electric). Pe scurt, tehnologie la 800V, baterie cu capacitate generoasă (95 kWh net) și o putere de încărcare de până la 270 kW. Cu o caroserie aerodinamică (coeficient Cd 0,21) care contribuie din plin la eficiența modelului german, noul Audi A6 a devorat autostrăzile din România, Ungaria și Austria în drum spre Alpi. A luat apoi la rând șoselele alpine din Alpii austrieci și cei elvețieni.

Exemplarul Audi A6 Sportback e-tron quattro a venit în varianta cu două motoare electrice, tracțiune integrală și o putere totală de 462 CP. Modelul poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 4,5 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 210 km/oră.

Cifrele generale Audi A6 Sportback e-tron

  • Distanță totală parcursă: 4606,9 km;
  • Număr total de opriri pentru încărcare: 12 sesiuni pe drum + 5 încărcări peste noapte la hotel;
  • Timp total petrecut la stații pe traseu: 4 ore și 42 de minute (282 minute);
  • Energie totală încărcată: 978,9 kWh, din care 300,4 kWh la hoteluri;
  • Cost total al încărcărilor (încărcările de la hotel au fost gratuite): între 264,6 și 536 euro (în funcție de aplicația de încărcare utilizată);
  • Comparație costuri combustibil (estimat pe traseu):
    • mașină pe benzină de putere similară (consum mediu estimat 11 litri/100 km, preț mediu 1,8 €/litru) ar fi costat aproximativ 912 euro.
    • variantă diesel echivalentă (consum mediu estimat 8 litri/100 km, preț mediu 1,75 €/litru) ar fi costat circa 645 euro.
  • Consum mediu ponderat pe întregul traseu: 18,7 kWh/100 km;
  • Autonomie reală medie ponderată: 511,9 km.

Audi A6 Sportback e-tron a fost unul dintre campionii eficienței în EUROCHARGE by Schaeffler 2025. A avut zile pe care le-a parcurs fără pauză de încărcare și o zi de tranzit pe autostradă cu 661 km parcurși cu o singură încărcare. Pe urcările montane din Alpi, inclusiv la altitudini de peste 2500 metri, media de consum s-a menținut între 16,6 și 18,1 kWh/100 km. Este eficient și la încărcare grație platformei moderne la 800V care suportă viteze superioare de încărcare. Media timpului petrecut la stația de încărcare a fost de 24 minute.

BYD Seal

Proaspăt intrată pe piața din România, marca BYD este una dintre cele mai cunoscute branduri din China. Cu o gamă formată atât din modele electrice, cât și PHEV, BYD vrea să cucerească publicul din Europa. Modelul prezent în EUROCHARGE by Schaeffler este BYD Seal, un sedan electric ce rivalizează direct cu Tesla Model 3.

BYD Seal este construit pe arhitectura e-Platform 3.0 a constructorului chinez, o platformă dezvoltat special pentru vehicule electrice. Este primul model BYD care integrează în proiectarea lui conceptul tehnologic Cell-to-Body (CTB) care vizează un nivel extrem de ridicat de securitate, rigiditate torsională, performanțe dinamice și spațiu disponibil.

BYD Seal Excellence (varianta de top prezentă în testul nostru) are pe puntea față un motor electric de 218 CP și unul de 313 CP pe puntea spate. Vorbim de un total de 530 CP și 670 Nm. Viteza maximă este de 180 km/oră, iar pentru a ajunge la 100 km/oră cu start de pe loc sunt necesare 3.8 secunde.

Cifre generale BYD Seal

  • Distanță totală parcursă: 4515 km;
  • Număr total de opriri pentru încărcare: 13 sesiuni pe drum + 7 încărcări peste noapte;
  • Timp total petrecut la încărcat pe traseu: 7 ore și 17 minute (437 minute);
  • Energie totală încărcată: 973,5 kWh, din care 356 kWh la hoteluri;
  • Cost total al încărcărilor (încărcările de la hotel au fost gratuite): între 240,6 și 487,4 euro (în funcție de aplicația utilizată);
  • Comparație costuri combustibil (estimat pe traseu):
    • mașină pe benzină de putere similară (consum mediu est. 12 L/100 km, preț mediu 1,80 €/L) ar fi costat aproximativ 975 euro.
    • variantă diesel echivalentă (consum mediu est. 9 L/100 km, preț mediu 1,75 €/L) ar fi costat circa 711 euro.
  • Consum mediu ponderat: 22,1 kWh/100 km;
  • Autonomie reală medie ponderată: 374,9 km.

Cu o ținută de drum echilibrată, BYD Seal a fost apreciat de toți cei care au trecut pe la comenzile modelului din China. Este penalizat, însă, de viteza de încărcare la stație, chargerul său onboard permițând un maxim de 150 kW la stațiile rapide. Seal s-a dovedit mai eficient pe drumurile alpine din munți unde consumul s-a menținut la 19 kWh/100 km, în timp ce la viteze de autostradă, consumul crește la 23-25 kWh/100 km.

Foto: Ciprian Mihai și Radu Chindriș

 

Vă recomandăm și:

ROCHARGE Electric Trip: Marele tur electric

Cars&Roads 2021: Turul Transilvaniei în 8 zile

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

eleven − four =