EUROCHARGE by Schaeffler 2025: 5000 km cu 8 mașini electrice – cifre de consum reale, episodul 2

0
3470

12 zile, 8 mașini electrice, 21 de oameni și 5000 kilometri până în inima Alpilor. Un test drive mamut organizat de colegii de la Autocritica.ro pentru a vedea care este starea infrastructurii în Europa pentru mașinile electrice și pentru a vedea cum se descurcă acestea în condiții reale de drum.

 

În primul episod am analizat cifrele înregistrate de modele Audi A6 Sportback e-tron quattro și BYD Seal. Astăzi este rândul următoarelor două mașini electrice din EUROCHARGE by Schaffler să iasă în față: Hyundai Inster și Mazda 6e. Timp de 12 zile, am parcurs peste 4.500 kilometri pe cele mai frumoase drumuri montane din Alpi și Dolomiți.

Hyundai Inster

La prima vedere, noul model Hyundai Inster este un automobil exclusiv urban. De ce ar fi altfel? Cel mai mic model din gama constructorului coreean are  3,8 metri lungime, 1,6 metri lățime și 1,6 metri înălțime, o siluetă înaltă și un design funky bazat pe stilul întâlnit la Ioniq 5 și 6. Dar accentul a fost pus pe spațiul de la interior, unde inginerii mărcii au reușit să facă o treabă excelentă.

Exemplarul pe care l-am avut la dispoziție în turul EUROCHARGE a venit în echiparea de top Luxury, iar sub capotă avea motorul electric de 115 CP alimentat de o baterie de 49 kWh.

În oraș, Inster este ca peștele în apă. Are dimensiuni perfecte pentru orice stradă îngustă și este extrem de ușor de manevrat. Dar, nu se te lasă la greu nici când îl scoți pe autostradă. Se simte ca o mașină de clasă superioară și poate devora distanțe mari fără probleme.

Cifrele generale Hyundai Inster:

  • Distanță totală parcursă: 4593 km
  • Număr total de opriri pentru încărcare: 21 sesiuni pe drum + 6 încărcări peste noapte
  • Timp total petrecut la încărcat pe traseu: 11 ore și 47 minute (707 minute)
  • Energie totală încărcată: 793,1 kWh, din care 213,6 kWh la hoteluri
  • Cost total al încărcărilor (încărcările de la hotel au fost gratuite): între 226 și 457,8 euro (în funcție de aplicația utilizată)
  • Comparație costuri combustibil (estimat pe traseu):
    • mașină pe benzină de clasă similară (consum mediu est. 6.5 L/100 km, preț mediu 1.80 €/L) ar fi costat aproximativ 537,2 Euro.
  • Consum mediu ponderat: 16,3 kWh/100 km
  • Autonomie reală medie ponderată: 287,9 km

Capitolul unde Hyundai Inster s-a făcut remarcat în fața celorlalte mașini prezente în road trip-ul EUROCHARGE by Schaeffler a fost eficiența. Cifrele de consum au fost extrem de mici pe drumurile montane, unde Inster a profitat la maxim de capacitatea de recuperare a energiei prin decelerare. În zilele în care am parcurs pasurile montane, Inster a înregistrat valori medii de consum de 12.2, 13.4, 13.6, 14.5 kWh/100 km.

Deși viteza de încărcare la stații rapide este relativ mică (85 kW) bateria se umple repede. La viteze de autostradă, însă, Inster suferă. Consumul crește (21,5 kWh/100 km) și bateria mică necesită opriri mai dese pentru reîncărcare. Media de aproape 300 km autonomie reală este o cifră corectă și relevantă pentru o mașină cu baterie de sub 50 kWh și cu calități urbane. Vârful de 377 km, atins în ziua petrecută pe pasul Stelvio, arată potențialul maxim al mașinii în condiții ideale de recuperare a energiei la frânare.

Mazda 6e

Pentru mulți ani la rând, Mazda6 a fost nava-amiral din gama europeană a mărcii nipone. Populară pe piața din România, în special a doua generație produsă între 2007 și 2012, Mazda6 avea să țină steagul sus până în 2024, când a treia generație a ieșit din producție. Această ultimă generație a fost fabricată timp de 12 ani.

Urmașul direct este noul model Mazda 6e. Un model ce marchează un pas diferit pentru marca din Japonia. Noul model este nou pentru europeni, dar el se vinde de ceva vreme pe piața din China sub numele Mazda EZ-6. Noul model este rezultatul unei colaborări dintre Mazda și chinezii de la Changan Automobile. Noua platformă numită EPA1 a fost dezvoltată de Changan și achiziționată de Mazda în cadrul parteneriatului. Mazda 6e este produsă în China.

Noua Mazda 6e are 4921 mm lungime, 1890 mm lățime, 1485 mm înălțime și un ampatament de 2895 mm. Dimensiuni demne de limita superioară a clasei medii. În fișa tehnică la capacitatea portbagajului este trecută cifra de 466 litri, valoare completată de spațiul de încărcare de 70 de litri de sub capotă.

Mazda propune două variante de motorizare. Ambele livrează puterea prin intermediu punții spate. Varianta standard are 258 CP și baterie de 68,8 kWh, în timp ce versiunea Long Range utilizează un motor electric cu 245 CP și baterie de 80 kWh. Indiferent de opțiunea aleasă, cuplul motor va fi de 320 Nm. Noi am avut la dispoziție varianta cu 258 CP și baterie de 68,8 kWh.

Cifre generale Mazda 6e

  • Distanță totală parcursă: 4497 km
  • Număr total de opriri pentru încărcare: 15 sesiuni pe drum + 7 încărcări peste noapte
  • Timp total petrecut la încărcat pe traseu: 6 ore și 54 minute (414 minute)
  • Energie totală încărcată: 835,6 kWh, din care 257,3 kWh la hoteluri
  • Cost total al încărcărilor (încărcările de la hotel au fost gratuite): între 225,5 și 456,9 euro (în funcție de aplicația utilizată)
  • Comparație costuri combustibil (estimat pe traseu):
    • Benzină: ~688 Euro
    • Diesel: ~526 Euro
  • Consum mediu ponderat: 18,6 kWh/100 km
  • Autonomie reală medie ponderată: 358,5 km

Mazda 6e a fost cu siguranță vedeta turului la capitolul design. Noul model nipon întoarce toate capetele oriunde apare. Iar aspectul plăcut ochiului a fost dublat de un consum mediu excelent. S-a dovedit a fi foarte eficientă pe traseele montane, unde recuperarea energiei i-a permis să afișeze consumuri medii între 15,5 și 17,8 kWh/100 km.

Pe autostradă, consumul s-a menținut în limite excelente (19,1 kWh/100 km) în cea mai lungă zi, Mazda 6e dovedindu-se a fi un cruiser excelent. Viteza de încărcare la stații a fost bună, timpul mediu petrecut cu cablul de încărcare atașat fiind de 28 minute.

Foto: Ciprian Mihai și Radu Chindriș

Vă recomandăm și:

ROCHARGE Electric Trip: Marele tur electric

Cars&Roads 2021: Turul Transilvaniei în 8 zile

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

9 − 5 =