Facelift în gama Dacia: Spring, Logan, Sandero și Jogger primesc o serie de îmbunătățiri

0
3964

Dacia anunță un facelift de amploare pentru modelele Spring, Logan, Sandero și Logan. Modele compacte primesc o față nouă, iar Spring beneficiază de un update tehnic important.

În cadrul unui eveniment organizat la Paris, Dacia a dezvăluit modificările pe care le-a adus modelelor din gama sa. Aproape fiecare model din gamă a fost îmbunătățit, așa că le vom lua în ordine.

Dacia Spring

Cel mai mic model din gama Dacia, electricul Spring a trecut de curând printr-un facelift optic important. Acum, Dacia anunță un upgrade tehnic important pentru Spring. De anul viitor, clienții vor putea comanda Dacia Spring cu o nouă baterie de 24,3 kWh. Aceasta înlocuiește actuala baterie de 26,8 kWh, ce era amplasată sub banchetă.

Noua baterie de tip LFP este poziționată acum în podea și are management termic optimizat. Dat fiind noua poziționare, spațiul în habitaclu a fost îmbunătățit. Autonomia declarată este similară cea a modelului actual: 225 kilometri (228 km, modelul actual).

La capitolul motorizări, Spring va beneficia de un upgrade serios. Puterea motoarelor electrice ce pot fi montate pe modelul electric crește la 70 CP și, respectiv, 100 CP. Încărcarea a fost și ea îmbunătățită la stații DC puterea de încărcare crescând la 40 kW (față de 30 la modelul actual). Încărcarea de la 20% la 80% durează 29 minute.

La stații AC, Spring trage cu maxim 7,4 kW, dar timpul de încărcare de la 20 la 100% a scăzut la 3 ore și 20 minute.

Garda la sol a fost micșorată de la 150 mm la 146 mm, iar pentru îmbunătățirea ținutei de drum a fost montată și o bară anti ruliu pe puntea față.

La interior, Dacia oferă un instrumentar de bord digital de 7 inch, oferit în standard. Sistemul multimedia Media Control este standard pe nivelurile de echipare Essential și Expression, iar sistemul Media Display (standard pe echiparea Extreme și opțional pe Expression) vine alături de un ecran central de 10.1 inch cu funcție tactilă, Apple CarPlay și Android Auto.

Dacia Sandero, Logan și Jogger

Gama de modele compacte din oferta Dacia a primit un facelift ce aduce o nouă parte frontală. Modelele Sandero, Sandero Stepway, Logan și Jogger beneficiază de această schimbare.

La toate cele trei modele, partea frontală este identică. Se remarcă farurile LED cu o semnătură luminoasă nouă și grila radiatorului cu inserții de culoare albă. Spoilerul față a fost și el redesenat.

În partea din spate, stopurile pentru modelele Sandero, Sandero Stepway și Jogger au primit un design nou și tehnologie LED pixel. Un set nou de capace și jante a fost adăugat facelift-ului.

Designul robust al modelului Sandero Stepway este evidențiat printr-o bandă striată, de culoare negru mat, care se întinde între blocurile optice spate și spoilerul redesenat.

Noua culoare metalizată Amber Yellow este disponibilă pe Sandero, Sandero Stepway și Logan, iar nuanța Sandstone este propusă pe Sandero, Jogger și Logan.

Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan beneficiază de materiale textile noi pentru scaune, bord și panouri de uși, care combină un aspect primitor cu o rezistență ridicată. Versiunile Essential și Expression primesc un material textil negru pe Jogger, Sandero și Logan, și albastru deschis pe Sandero Stepway. Versiunea Journey este echipată cu un denim albastru modern și cald, iar versiunea extreme păstrează tapițeria emblematică TEP microcloud lavabilă, în combinație verde-negru, alături de covorașe din cauciuc în față, spate și portbagaj.

Pentru prima oară pe Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan vin echipate cu zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Tot în premieră sunt oferite farurile cu fază lungă automată, cameră video multi-view și oglinzi exterioare rabatabile electric.

Noutăți și la capitolul motorizări

Sandero Stepway și Jogger primesc motorizarea Hybrid 155, ce a debutat pe modelul Bigster. Astfel, sub capotă regăsim propulsorul de 1.8 litri alături de două motoare electrice și o baterie de 1,4 kWh. Sistemul oferă o putere totală de 155 CP și un cuplu de 170 Nm. În cazul lui Jogger, această nouă motorizare înlocuiește vechiul Hybrid 140, iar pe Sandero Stepway va fi disponibilă din al patrulea trimestru al anului 2026.

Pentru cei care preferă o motorizare clasică, Dacia propune acum propulsorul Eco-G 120. Acesta are 1,2 litri, 3 cilindri și oferă 120 CP. Poate fi alimentat cu benzină sau GPL. Transmisia este asigurată de o cutie manuală cu șase trepte sau un automată cu dublu ambreiaj și 6 rapoarte. Noul Eco-G 120 este disponibil pe Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan.

Capacitatea rezervorului de GPL a crescut la 49,6 litri (de la 40 de litri) în cazul lui Sandero, Sandero Stepway și Logan, și la 48,8 litri (tot de la 40 l) în cazul lui Jogger. Astfel, autonomia maximă, deci cu ambele rezervoare pline, ajunge la 1590 kilometri pentru Sandero și Logan și la 1480 de kilometri pentru Stepway și Jogger.

Motorizarea TCe90 a fost înlocuită de TCe100. Motorul turbo de 1.0 litru cu trei clindri are acum 100 CP. În gama modelelor Sandero Stepway și Jogger rămâne disponibil și motorul TCe110, iar Logan păstrează motorizarea de bază SCe 65.

Vă recomandăm și:

TEST: Dacia Bigster HEV 155 CP – Pus pe fapte mari

Motorizare nouă Hybrid-G 150 4×4 pentru Dacia Duster și Bigster

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

2 × 3 =