FCA susține organizația Salvați Copiii

0
144
Panoramica di alcune delle attività che si svolgono presso il Punto Luce di Save the Children presso Palermo, quartiere Zen 2. Questo spazio, come tutti i Punti Luce dislocati da nord a sud dello stivale, vuole essere un valido strumento per combattere la povertà educativa che contraddistingue tante periferie delle nostre città. In Italia oltre 1 milione di bambini vive in povertà assoluta, ossia senza beni e servizi indispensabili per condurre una vita quotidiana accettabile. Nei Punti Luce, i bambi e i ragazzi dai 6 ai 16 anni, possono seguire gratuitamente attività educative, ricreative e culturali, ricevono un sostegno allo studio, ma svolgono anche tante altre attività e laboratori che favoriscono la socializzazione e l'integrazione, anche in momenti prettamente dedicati al gioco. Dal 2014 Save the Children ha lanciato Illuminiamo il Futuro, una campagna per contrastare la povertà educativa in Italia e sostenere i Punti Luce, perché crediamo che sia giusto e doveroso dare a tutti i bambini, anche quello che vivono in zone e quartieri più svantaggiati, tutte le opportunità necessarie a sviluppare le loro potenzialità e realizzare i loro sogni.

Acțiunea de caritate face parte din programul stART Again, inițiat de Fiat Chrysler Automobiles (FCA), pentru ajutorarea copiilor vulnerabili și educarea lor, în cooperare cu Salvați Copiii. Organizația internațională este cunoscută de peste un secol pentru activismul său în protejarea copiilor și garantarea unui viitor mai bun acestora.

Punctul de plecare au fost desenele designerilor de la renumitul Centro Stile al FCA care s-au implicat în campania „Rescrieți viitorul” al organizației Salvați Copiii, cu scopul să ofere ajutor, materiale, educație, oportunități și speranță pentru 100.000 de copii care trăiesc în cele mai defavorizate zone din Italia.

Astfel, 136 de schițe ale unora dintre cele mai renumite modele din patrimoniul grupului FCA vor fi scoase la vânzare pentru susținerea acțiunii caritabile. Acestea includ noul Fiat 500, prima mașină electrificată a grupului FCA, Alfa Romeo Giulia GTA, noul supercar în producție limitată și Lancia Delta Integrale, o mare campioană de raliuri în anii ’70 și ’80. Apoi micul, dar puternicul Abarth 595 și legendarul Jeep Willys au fost, la rândul lor incluse în listă. Ducato de la Fiat Professional este de asemenea inclus pentru că autoutilitara a jucat un rol major în lupta împotriva pandemiei COVID-19, fiind folosită ca ambulanță în toată Europa.

„Proiectarea nu se rezumă doar la modul în care este fabricat un vehicul și la ceea ce reprezintă”, a spus Klaus Busse, șeful FCA Centro Stile, „este și un vehicul pentru sentimente. De aceea va ajunge foarte aproape de inimile copiilor și tinerilor. Pentru noi designerii, care am făcut din desen profesia noastră, excelența în execuția unei schițe devine un mijloc puternic de comunicare. Vrem să luăm aceste «semne grafice» ca punct de plecare și să le împărtășim fanilor mărcilor noastre și celor care doresc să își aducă propria contribuție la viitorul copiilor ce trăiesc acum momente foarte dificile.”

Pentru 20 de euro orice schiță poate fi descărcată de pe situl fiecărei mărci. Veniturile obținute vor fi utilizate pentru furnizarea de bunuri, materiale didactice și asistența necesară studiilor copiilor defavorizați din Italia.
Urmările pandemiei de COVID-19 au dus la schimbări drastice ale condițiilor de trai ale oamenilor. Salvați Copiii a remarcat că focarul de coronavirus va avea un impact devastator asupra vieții și viitorului pentru milioane de copii vulnerabili care trăiesc în zonele defavorizate, iar familiile care trăiesc în condiții precare prezintă și mai multe riscuri. Copiii și adolescenții sunt prinși între creșterea sărăciei materiale (în Italia sunt un milion de copii singuri, cu riscul să ajungă într-o sărăcie absolută) și a deficienței de oportunități educaționale din cauza închiderii școlilor.

Foto: FCA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

nine + five =