Ford extinde sistemul de conducere autonomă BlueCruise pe alte trei modele

0
883

Ford va oferi sistemul BlueCruise de conducere „fără mâini” din primăvara anului 2026 pe încă trei din modelele sale: Puma, Kuga și Ranger PHEV.

Confort fără mâini pe autostrada

Ford a anunțat că sistemul său de asistență la condus BlueCruise, de nivel 2, inaugurat pe Mustang Mach-E, va deveni disponibil din primăvara anului 2026 pentru trei modele suplimentare: crossover-ul Puma (toate versiunile, inclusiv cea electrică), SUV-ul Kuga și pick-up-ul hibrid plug-in Ranger. Această extindere marchează un pas important în democratizarea „conducerii fără mâini”, oferind un plus de confort în traficul de pe autostradă, dar fără a elimina responsabilitatea șoferului.

Cum funcționează BlueCruise

Tehnologia BlueCruise poate fi activată exclusiv pe autostradă și combină mai multe sisteme de siguranță: un regulator de viteză adaptiv, control automat al direcției, frânare și menținerea benzii de rulare și a distanței față de alte vehicule. Pentru detectarea traficului, Ford folosește senzori radar și camere exterioare. În paralel, o cameră cu infraroșu, plasată în spatele volanului, monitorizează privirea și poziția capului șoferului, chiar și dacă acesta poartă ochelari de soare. Dacă atenția scade sau marcajele de pe carosabil nu sunt clar vizibile, funcția BlueCruise se dezactivează automat.

Limitări și condiții de utilizare

Activarea sistemului se face de către șofer și este condiționată de câțiva factori: autostrada trebuie să fie clasificată ca „Blue Zone”, marcajele rutiere să fie suficient de clare, iar șoferul să își mențină privirea pe drum. Viteza maximă permisă pentru conducerea fără mâini este de 130 km/h. De asemenea, BlueCruise va fi oferit doar pe modelele echipate cu pachetul opțional de asistență la condus (Driver Assistance Pack). Ford nu a comunicat, încă, tarifele sau opțiunile de abonament, detaliile urmând să fie anunțate în apropiere de lansarea din primăvara anului viitor.

Acoperire și date de reglementare în Europa

Sistemul BlueCruise este deja autorizat în 16 țări europene, fiind aprobat pentru utilizare pe aproximativ 135.000 km de autostrăzi desemnate „Blue Zones”. Datorită acestei acoperiri, utilizatorii pot, de exemplu, parcurge trasee transnaționale: un exemplu frecvent citat este drumul de la Stockholm (Suedia) la Roma (Italia), care este compatibil cu această tehnologie pe toată distanța dintre cele două capitale (peste 2.500 km).

BlueCruise versus alte sisteme de asistență de acest tip

Extinderea BlueCruise pe modele populare, precum Puma și Kuga, reflectă strategia Ford de a face tehnologia conducerii autonome mai accesibilă. În paralel, alți constructori concurează în domeniu: BMW, de exemplu, are un sistem de asistență de nivel 2+ (Driver Control Assistance System), aprobat în Europa și care va fi disponibil pe modelul iX3 2026, care permite schimbări de bandă și menține atenția șoferului, prin monitorizarea privirii. Cu toate acestea, ambele tehnologii rămân la nivelul 2 – 2 plus, conform scării de standarde SAE, adică șoferul trebuie să rămână mereu vigilent și să aibă privirea pe drum. Cu alte cuvinte, nu este vorba de autonomie completă de rulare a mașinii. În domeniu, cel mai avansat producător auto este Mercedes-Benz, care oferă sistemul Drive Pilot de nivel 3 pe unele modele ale sale.

Vă recomandăm și:

Ford Puma Gen-E: model electric fabricat la uzina din Craiova

Ford E-Transit capătă AWD

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

twenty + 20 =