Ford s-a hotărât să-l prindă de prin preriile americane pe cel mai puternic Mustang. Au reușit și i-au dat drumul să circule legal pe stradă având sub capotă echivalentul unei herghelii de 815 CP.
FoMoCo (Ford Motor Company) i-a pus inițialele GTD (de la Grand Touring Daytona), iar la ora actuală este cel mai puternic Mustang din istoria modelului, chiar dacă americanii îi zic în continuare „pony”. Totuși, GTD a apărut acum mai bine de un an ca un derivat al conceptului mașinii de curse Mustang GT3, care a debutat anul acesta cu un spectaculos loc 3 la LeMans. Oricum constructorul american spune cu mâna pe inimă că este punctul culminant al familiei Mustang, care include acum atât mașini de curse legale pe stradă, cât și de circuit.
Practic, Ford Mustang GTD oferă performanțele unui supercar datorită tehnologiei derivate din curse, aerodinamicii extreme, materialelor ușoare și a versiunii îmbunătățite a motorului V8 supraalimentat, de 5,2 litri, care este cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și opt trepte. Cu toate acestea, „The Blue Oval” a recunoscut că motorizarea a generat în momentul lansării modelului „doar” 800 CP, devenind cel mai rapid „ponei” de producție de serie din istorie. Pe lângă cei 15 CP căpătați în plus la ora actuală, cuplul motor maxim a ajuns la 900 Nm, iar viteza atinge 325 km/h.
Ideea era că V8-ul supraalimentat de 5,2 litri beneficiază acum de primul sistem de ulei cu carter uscat de la Mustang, care poate ajuta la menținerea motorului lubrifiat prin virajele susținute și solicitante. Iar acest sistem de ulei cu carter uscat permite, de asemenea, o turație maximă ușor crescută a motorului de 7.650 rpm, cu 100 rpm față de valoarea maximă a precedentului V8. Adăugați aici și admisia și evacuarea revizuite, eșapamentul standard din titan și fulia micșorată a turbocompresorului care împreună ajută la atingerea puterii nominale a motorului.
Puterea și cuplul, aerodinamica activă de ultimă oră a lui Mustang GTD, frânele carbon-ceramice și suspensia cu amortizoare semi-active sunt elemente cheie pentru Mustang GTD care vrea să își țină promisiunea parcurgerii unui tur oficial la Nürburgring sub șapte minute.
„Ne-am concentrat pe laser încă din prima zi pentru a face Mustang GTD primul supercar cu performanțe de clasă mondială și sufletul unui Mustang”, a declarat Greg Goodall, inginerul șef de program al Mustang GTD. „Inima lui GTD, V8-ul de 5,2 litri, este supraalimentată cu mai mulți cai putere pe litru decât Porsche 911 GT3 RS.”
Dacă vă interesează de la ce nivel pecuniar începe o aventură cu un Mustang GTD, începeți să vă gândiți de la 300.000 USD în sus…
Vă recomandăm și: