Ford Mustang RTR Spec 5: apogeul unei transformări extreme

0
4075

Ford Mustang RTR Spec 5 aduce peste 880 CP pe șosea, caroserie widebody integrată și componente de top, redefinind limitele tuningului modelelor mărcii din Dearborn, Michigan.

Originea şi filosofia RTR Vehicles

RTR Vehicles este o companie auto americană specializată în pachete de performanță pentru automobile Ford. A fost fondată, în 2009, de Vaughn Gittin Jr., pilot american profesionist de drifting, care şi-a canalizat experiența în motorsport în proiectele de tuning și personalizare. Firma și-a construit reputația pe colaborarea oficială cu Ford Motor Company, ceea ce îi permite să ofere upgrade-uri la standarde OEM, nu doar ca producător aftermarket generic. RTR (acronimul de la „Ready to Rock!”) este implicată intens în motorsport, iar evoluțiile tehnologice obținute pe circuit se reflectă direct în modelele comerciale pe care le transformă.

RTR Spec 5, vârf de gamă pentru Ford Mustang

Indicativul Spec 5 marchează versiunea de top, cea mai elaborată şi ambițioasă din portofoliul RTR, bazată pe modelul Ford Mustang GT de generație S650. Este un proiect în care designul agresiv, performanța și exclusivismul merg mână în mână. Spec 5 nu este doar un Mustang modificat, este o reinterpretare completă, cu modificări substanțiale la nivel de motor, caroserie, suspensii și interior, pentru a autoriza un comportament care rivalizează cu mașinile de performanță dedicate.

Putere impresionantă

Inima lui Ford Mustang RTR Spec 5 este motorul Ford Coyote V8 de 5,0 litri, supraalimentat cu un supercharger Whipple de 3,0 litri Stage 2. Rezultatul: 884 de cai-putere și cuplu maxim de 895 Nm, ce conturează saltul major de performanță.

Sistemul de răcire este adaptat pentru un utilizare intensă, inclusiv un intercooler de tip HD Race, care contribuie la menținerea eficienței sub sarcină extremă.

În ceea ce privește transmisia, cumpărătorul poate opta între o cutie manuală cu 6+1 trepte de viteză sau una automată cu 10+1 raporturi, ambele compatibile cu setările de putere majorată.

Widebody integrat și elemente aerodinamice

Una dintre cele mai remarcabile transformări este caroseria widebody, însă nu prin simpla adăugare de extensii, ci printr-un sistem integral, cu puncte de montaj ascunse și componente din fibră de carbon și materiale compozite.

Acest pachet include aripi lărgite frontale și posterioare, extensii de praguri, spoilere, prize de aer integrate în flancuri, difuzoare de aer sub caroserie, splitter frontal din fibră de carbon și detalii aerodinamice inspirate din motorsport. Toate elementele urmăresc nu doar aspectul agresiv, ci și eficiența termică și controlul fluxului de aer.

Acest widebody complet este considerat prima versiune de acest tip lansată de RTR pe un Mustang, indicând maturitatea tehnologică a companiei.

Suspensie, aderență și sistem de frânare

Pentru a stăpâni puterea generată, Ford Mustang RTR Spec 5 este echipat cu Tactical Performance Suspension System, conceput de RTR, un ansamblu coilover (amortizor plus arc) reglabil în 30 de moduri, cu bare antiruliu față/spate ajustabile și componente optimizate pentru echilibru între utilizarea stradală și performanța pe circuit.

Roțile forjate RTR de 20 de inci sunt echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport 4S, cu dimensiuni de 305/30 R20, pe față, și 315/30 R20, pe spate, pentru tracțiune excelentă și aderență ridicată. Sistemul de frânare a fost și acesta îmbunătățit, cu discuri din două piese și etriere Brembo cu șase pistoane (față), respectiv, patru pistoane, pe spate. Aceste modificări au fost necesare pentru a asigura stabilitate și siguranță în condiții de exploatare la limită.

Interiorul poartă și el semnătura RTR

Interiorul păstrează funcționalitatea de bază a Mustang-ului GT, dar cu accente premium RTR: scaune sport Recaro tapisate în piele gri-negru cu detalii distinctive, inserturi, cusături speciale și logo RTR, plus plăcuță serializată cu semnătura fondatorului Vaughn Gittin Jr.

Printre elementele personalizate se numără schimbătorul de viteze special RTR, covorașe dedicate și alte accente care amintesc utilizatorului că este la volanul unui model exclusiv. De asemenea, fiecare mașină include sistemul Drift Brake (frână electronică pentru derapaje), dezvoltat în colaborare între Ford și RTR. Măsurile de personalizare continuă și la nivel de vopsea: există multiple opțiuni standard, culori premium (cu cost suplimentar), dar și opțiunea Paint-to-Sample, care permite clientului să propună orice culoare personalizată.

Exclusivitate pentru proprietari

Producția lui Ford Mustang RTR Spec 5 este limitată la 50 de unități pe an, ceea ce subliniază exclusivismul proiectului. Prețul de pornire este de 159.999 de dolari americani (fără taxe), incluzând automobilul-donor Mustang GT echipat cu kitul Performance Package și scaune Recaro. Costurile pot crește considerabil în funcție de opțiunile de personalizare, cum ar fi culori premium sau Paint-to-Sample. Comparativ, versiunea GTD, vârful de gamă oferit de Ford, furnizează 815 CP, ceea ce face ca RTR Spec 5 (884 CP) să fie cel mai puternic Mustang produs în serie din istorie.

Vă recomandăm și:

RARități: Ford Mustang (1972) și o replică a lui Mercedes-Benz SSK

Ford Mustang GTD – Cel mai puternic „pony”

TEST: Ford Mustang Mach-E – Model de top

Ford Transit: 60 de ani de la debut

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

19 − 4 =