Anul trecut, Ford a lansat o ediţie limitată de 4.500 de unităţi Ranger Thunder dedicate pieţei europene. Atuurile sale sunt date de un pachet estetic cu puternic impact vizual şi de prezenţa celor mai performante tehnologii capabile să extindă aptitudinile off‑road recunoscute cu un comportament stradal demn de un SUV.
Poziţionat între Wildtrack şi Raptor, Thunder este genul de maşină care iese cu uşurinţă în evidenţă. În acelaşi timp ar putea fi considerat şi un predecesor al noului Ranger MS-RT care promite să facă valuri pe asfalt cu ale sale jante OZ Racing de 20”. Cu o identitate mai pronunţată decât Wildtrack şi cu o sarcină utilă mai mare decât a lui Raptor, Thunder reprezintă un melanj atractiv de tehnologie, impetuozitate şi abilităţi extinse. Motorul diesel EcoBlue Bi-Turbo de 2,0 litri care dezvoltă 213 CP şi 500 Nm este cuplat la transmisia automată cu zece trepte întâlnită şi pe Mustang, F-150 Raptor şi Ranger Raptor. Nu ştiu care dintre ele, motorul sau cutia, contribuie mai mult la elanul surprinzător de care dă dovadă, mai ales că este vorba de un pick-up care cântăreşte la gol 2.379 kg. Abnegaţia cu care „trage”, inclusiv la viteze din categoria celor cu care rulezi pe autostradă, nu este străină de numele pe care îl poartă.
Capabil de salturi de viteză făcute din scurt, însoţite de impetuozitatea la care predispune caroseria masivă, cu o linie a geamurilor laterale care porneşte de la o înălţime faţă de sol de circa 1,3 metri, Ford Ranger Thunder îşi face cu lejeritate loc în trafic. De altfel, chiar Ford spune despre acest model că se adresează clienţilor care îşi doresc să fie remarcaţi pe şosea. Şi datorită tuşelor sport adăugate ansamblului monolitic care formează caroseria, varianta Thunder reuşeşte să se desprindă de aspectul unui pick-up obişnuit. Culoarea dedicată, Sea Grey, accentele roşii care flanchează masca motorului, jantele negru-lucios de 18 inci îmbrăcate cu anvelope Nokian WR SUV3 cu dimensiunile 265/60 R18, scările laterale pe toată lungimea portierelor şi lipsa oricăror bandouri laterale care să jeneze fluiditatea caroseriei sunt detalii care îi creionează o personalitate puternică. Interiorul se bucură şi el de un tratament aparte.
Brâul lat, vopsit în culoarea caroseriei, care traversează bordul pe toată lungimea sa se continuă pe fețele portierelor unde cuprinde, într-un ornament robust, zona mânerelor pentru deschidere. Fiind vorba de un model din eşalonul superior, Thunder etalează dotări generoase precum pilotul automat autoadaptiv, frânarea de urgenţă automată, menţinerea benzii de rulare, monitorizarea indicatoarelor rutiere cu avertizare în caz de depăşire a vitezei maxime permise pe un anumit sector de drum, scaune față încălzite sau o priză de 230V şi maxim 150W pentru pasagerii din spate. Reglat astfel încât să gonească fără reţineri pe asfalt, de la egal la egal chiar şi cu cele mai ambiţioase autoturisme, Thunder reuşeşte să-şi conserve intacte aptitudinile off-road.
Prin urmare, lângă levierul transmisiei automate descoperi comutatorul între cele trei variante de tracţiune specifice unui vehicul de teren veritabil: 2H, 4H şi 4L. Mai mult, lângă acesta se află alte trei comenzi menite să ajute sau să uşureze, după caz, rularea în teren accidentat: blocarea diferenţialului spate, asistență la coborârea pantelor şi anularea ESP-ului. Indiferent pe ce fel de drum te afli, transmisia automată cu zece trepte este un fervent susţinător al stilului de condus practicat. Fără să bruschezi acceleraţia, invită la un condus degajat. Suspensiile înăbuşă ferm şocurile resimţite la trecerea peste obstacolele incomode în timp ce, cu transmisia în poziţia S(port) şi cu accelerația apăsată cu simţ de răspundere, menţin o ţinută de drum stabilă în ciuda unei staturi de peste 1,8 metri. Masa suspendată este sever reţinută în timpul virajelor, cu mult peste aşteptările pe care le-ai putea avea din partea unui vehicul capabil să escaladeze trasee montane dificile şi care are o gardă la sol de 237 mm. Pe un traseu montan acoperit cu gheaţă şi strat gros de zăpadă, evoluează cu tact şi fără ezitări.
Transmisia struneşte forţa motorului şi felul în care aceasta este distribuită punţilor de aşa manieră încât înaintarea nu este întreruptă sau deturnată de patinări sau împotmoliri. Dacă cumva apar, acestea sunt rapid neutralizate cu ajutorul frânei sau din acceleraţie, ambele scenarii fiind atent monitorizate de transmisia automată. Rampele dificile, cu declivităţi mari urmate de viraje strânse pot fi abordate fără emoţii datorită mecanismului reductor (4L) şi posibilităţii de decuplare a ESP‑ului. Thunder nu face niciun compromis în ceea ce priveşte veleităţile de tip off‑road. Adaugă, însă, un comportament stradal care îl separă de gama pick-upurilor obişnuite, apropiindu-l de oferta de confort şi performanţă pe care le livrează un SUV de clasă mare. Dar spre deosebire de acesta, Ford Ranger Thunder pune la dispoziţie o benă cu o capacitate de încărcare uriaşă şi sentimentul că împreună cu el poţi ajunge oriunde şi oricând.
http://www.autotestmagazin.ro/test-ford-ranger-raptor-pradatorul/
http://www.autotestmagazin.ro/ford-ranger-thunder-un-alt-fel-de-ranger/
http://www.autotestmagazin.ro/test-ford-ranger-exploratorul/