Ford Transit Custom: Perfect adaptabil

0
115

Noul Ford Transit Custom a fost lansat oficial la sfârşitul anului trecut, ocazie cu care l-am şi condus pe drumurile din apropierea Frankfurtului. Împreună cu noul Tourneo Custom, pe care doar l-am admirat în lumina reflectoarelor, cele două modele au suferit modificări care însumează mai bine de 2200 de noi componente.

În prim plan se află tehnologiile de asistență a şoferului, ­îmbunătăţirile aduse trenului de rulare și restilizarea într-un registru modern. Aşadar, moto-ul noii generaţii Transit este reprezentat de siguranţă, economie și imagine – obiective care sunt atinse graţie unei infuzii masive de tehnologie. În ceea ce priveşte motorizările, Ford apelează la propulsorul EcoBlue de 2 litri disponibil în trei variante de putere: 105 CP/360 Nm, 130 CP/385 Nm și 170 CP/405 Nm. Faţă de motorizarea de 2,2 litri înlocuită în 2016, noul propulsor este mai economic cu până la 13% şi oferă 20% mai mult cuplu motor în zona turaţiilor joase. Pentru că 11% din modelele Transit Custom au fost echipate cu transmisia automată Selectshift, după lansarea acesteia în 2016, o regăsim şi în actuala ofertă Ford. Pe de altă parte, există şi noutăţi majore în ceea ce priveşte trenul de rulare. Din 2019 va fi disponibilă o variantă plug-in-hybrid care va fi propulsată de un motor electric a cărui baterie va fi încărcată de motorul termic EcoBoost de un litru. Bateria de tip litiu-ion va fi răcită cu lichid şi se pare că nu va afecta nici sarcina utilă şi nici dimensiunile spaţiului de încărcare. Pentru că cel mai bun mod de a testa un produs nou este chiar utilizarea sa în condiţii reale de exploatare, o flotă de 20 vehicule Transit Custom PHEV va intra în „câmpul muncii” la sfârşitul acestui an în Londra. Revenind la propulsia clasică trebuie spus că din întreaga flotă de maşini pe care am avut-o la dispoziţie, cum era de aşteptat, cel mai dorit model spre a fi condus a fost cel de 170 CP. Prezentat într-o costumaţie cât se poate de sportivă, subliniată de dungile negre de pe plafon şi capotă, acesta ne reaminteşte de isprăvile de odinioară ale acestui model, vremuri când singura dubă care te-ar fi putut depăşi pe autostradă era Ford Transit. Antrenant, comod şi ultra-accesorizat cu sisteme de asistenţă pentru şofer, această versiune pare mai mult îndreptată către plăcerea condusului decât către rezolvarea sarcinilor de natură utilitară.

Un apetit mult mai accentuat pentru muncă îl are motorizarea de 130 CP. Combinaţie optimă între eficiență şi viteză, motorizarea mezină, cu transmisie automată sau manuală, va reprezenta soluţia potrivită pentru un număr mare de clienţi. În ceea ce mă priveşte, am găsit-o extrem de competitivă, sub toate as­­­pec­­­tele, pe cea de 105 CP. Orientată exclusiv către latura comercială, această versiune nu dezamăgeşte sub nicio formă. Accelerările or fi ele parcă un pic mai zgomotoase, dar nu le lipsesc vigoarea şi aplombul. În mod logic ar trebui să fie şi varianta cea mai prietenoasă din punct de vedere al ­costului de exploatare, aşa că nu m-ar mira ca, cel puţin în România, să fie cea mai curtată variantă din gama Transit. Pe durata testelor am avut ocazia să mă folosesc de multele sisteme arondate siguranţei active. Dintre ele, una mi-a atras în special atenţia. Este vorba despre o premieră în gama vehiculelor comerciale: limitatorul de viteză inteligent. Acesta utilizează sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere pentru a adapta viteza astfel încât să se menţină în limitele legale. Doar o apăsare zdravănă a pedalei de acceleraţie anulează intervenţia limitatorului aşa că şansele de a plăti amenzi şi de a pierde punc­­­­te se diminuează drastic.
Tot la capitolul noutăţi trebuie menţionate şi detectarea vehiculelor aflate în unghiul mort, camera video şi sistemul de detectare a traficului la mersul înapoi ca şi sistemul de alertare asupra traficului din faţă şi a pietonilor, inclusiv pe timp de noapte. Cum este de aşteptat, cabina a fost integral revizuită, iar noul Transit Custom seamănă şi se conduce din ce în ce mai asemănător cu un autoturism, fără a renunţa, însă, la vechile, dar bunele sale obiceiuri în ceea ce priveşte apetitul pentru muncă. Pentru munca grea. Prețurile pornesc de la 17.900 euro (TVA inclusă) pentru varianta VAN 300 L cu motor de 105 CP, echiparea Base care include aer condiționat, radio, închidere centralizată, geamuri electrice.

 Text: George Drugescu /Foto: George Drugescu, FORD

Articolul precedentBrain-to-Vehicle
Articolul următorNicolae Angelică Iliescu, RAR Teleorman: „Suntem o echipă profesionistă”
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 × = sase