Formula 1 2021: Un nou început

0
84

După un sezon 2020 ciuntit și disputat fără spectatori din cauza pandemiei, Formula 1 speră ca în 2021 lucrurile să reintre cât de cât în normal. Calendarul conține 23 de etape, dar deja apar primele mutări cauzate de problemele de organizare.

Formula 1 se pregătește pentru un sezon aproape normal, care ar urma să înceapă în ultimul weekend din martie cu etapa din Bahrain. Bineînțeles, totul este însă volatil, restricțiile aflate încă în vigoare din cauza pandemiei putând schimba oricând datele problemei. O primă mutare a fost deja efectuată în calendarul 2021, etapa din Australia, care în mod normal deschidea sezonul, fiind mutată în noiembrie.

Organizatorii au considerat că nu pot asigura o bună desfășurare a etapei la început de an, iar restricțiile impuse de guvernul australian sunt încă în vigoare. Calendarul a fost astfel modificat cu etapa din Abu Dhabi împinsă în decembrie pentru a face loc cursei din Australia la final de noiembrie.
Circuitul italian de la Imola revine, de asemenea, în calendarul Formulei 1, prima cursă urmând să se dispute pe 18 aprilie și o posibilă a doua cursă un weekend mai târziu, pe 2 mai. A doua etapă la Imola nu a fost încă confirmată. Italia va avea și o a treia etapă la Monza ce se va disputa la data tradițională din septembrie.
Dacă limitările impuse de pandemie nu vor mai afecta desfășurarea calendarului, este posibil să avem 23 de curse în sezonul 2021. Însă, calendarul poate fi modificat și organizatorii pot apela din nou la soluția cu două curse consecutive pe același circuit dacă situația o va impune.
În ceea ce privește echipele, vom avea pe grilă două nume noi. Astfel, Renault se transformă în Alpine F1, grupul francez mutând focusul pe brandul său sportiv din portofoliul de mărci. Iar la volanul unuia dintre cele două monoposturi se va afla pilotul spaniol Fernando Alonso. După o pauză de doi ani în care s-a dedicat curselor de anduranță și raliului Dakar alături de Toyota, pilotul spaniol va reveni în Formula 1 la vârsta de 39 ani. Începutul de sezon nu a fost, însă, unul prea bun pentru Alonso. La jumătatea lunii februarie, a fost implicat într-un accident de circulație în timp ce se antrena pe bicicletă în Elveția, lângă Lugano. A fost lovit de o mașină și transportat la spital cu o fractură de mandibulă și probleme la dantură. A fost externat după două zile și a revenit după o scurtă perioadă de recuperare. Alături de Fernando Alonso va fi pilotul Esteban Ocon.
A doua echipă nouă pe grila sezonului 2021 este Aston Martin. Marca britanică revine în Formula 1 după 60 de ani. A achiziționat echipa Racing Point și va concura sub culorile mărcii britanice cu Sebastian Vettel și Lance Stroll.
Vettel a plecat de la Ferrari, unde i-a lăsat locul tânărului pilot spaniol Carlos Sainz care va face echipă cu talentatul Charles Leclerc.
McLaren și-a prezentat noul monopost MCL35M, iar echipa britanică îi va alinia pe piloții Daniel Ric­ciardo și Lando Norris.
O altă noutate este debutul în Formula 1 pentru pilotul german Mick Schumacher, fiul campionului modial Michael Schumacher. Anul trecut, după o serie de teste alături de echipa americană Haas, aceasta i-a oferit un contract pentru întreg sezonul lui Schumacher. Pilotul german face astfel pasul către Mare Circ și îl va avea drept coechipier pe pilotul rus Nikita Mazepin.
Echipa campioană Mercedes-AMG a semnat pentru un nou sezon cu britanicul Lewis Hamilton după o lungă negociere. Zvonurile spun că britanicul ar fi vrut un contract pentru mai multe sezoane, dar în final echipa a impus un acord pentru un singur sezon, ceea ce ar putea deschide ușa pentru tânărul pilot britanic George Russel, actualmente la Williams. Russel i-a ținut locul lui Hamilton anul trecut pentru o etapă, în urma diagnosticării acestuia cu Covid-19.
La nivel organizatoric, în sezonul 2021 se va modifica durata sesiunilor de antrenamente de vineri. În loc de 90 de minute ca până acum, cele două sesiuni de antrenamente libere din ziua de vineri vor avea 60 minute. Echipele au și o limită de buget impusă de regulament, setată la 145 de milioane de dolari. Acest număr trebuie să includă toate costurile unei echipe de Formula 1 cu o serie de excepții notabile: cheltuieli de marketing și salariile piloților.
La nivel tehnic, monosporturile au primit modificări pentru forma podelei, precum și scurtarea aripioarelor aerodinamice ce erau montate deasupra conductelor de frână din partea din spate a monoposturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei + = 4