Formula E: Full stop

0
125

Sporturile cu motor s-au oprit brusc în aproape toate formele în 2020. Pentru prima dată de la marile conflagrații mondiale, sezonul de Formula 1 nu a mai luat startul în mod tradițional, iar marile evenimente, ca de exemplu cursa de anduranță de 24 de ore de la Le Mans, au fost amânate pentru date ulterioare.

Una dintre primele competiții afectate a fost campionatul de Formula E, rezervat monoposturilor electrice. Acesta are o desfășurare atipică, un sezon începând la jumătatea anului și terminându-se anul următor. Aflat în plină expansiune, sezonul 2019-2020 era unul extrem de important pentru Formula E. Foarte mulți constructori s-au implicat oficial: Porsche, BMW, Audi, DS Automobiles, Mahindra, Mercedes-Benz EQ, Nio. Formula E folosește acum un monopost nou, cu un design futurist și spectaculos.

Acesta a fost dezvolat de Dallara sub numele Spark SRT05e, folosește sistemul de protecție Halo și un motor electric de 250 kW, aproximativ 340 CP. În timpul curselor, puterea este limitată la 200 kW (272 CP). Noul monopost poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 2.8 secunde, iar viteza maximă este de 280 km/oră. În timpul cursei, pilotul poate activa Attack Mode ce crește puterea motorului la un maxim de 272 CP pentru o perioadă limitată de timp.

Capacitatea bateriei a fost și ea mărită de la 28 kWh la 54 kWh. Noul sistem de acumulatori este furnizat de McLaren Applied Technologies și permite eliminarea schimbării monopostului la jumătatea cursei, piloții putând efectua un întreg ePrix cu un singur plin de curent.

Dacă în sezonul anterior, titlul i-a revenit francezului Jean-Eric Vergne de la echipa DS Techeetach, lupta se anunță strânsă în actualul sezon 2019-2020. La ora redactării acestor rânduri, lider este portughezul Antonio Felix da Costa, membru al aceleiași echipe DS Techeetach. Este urmat în clasamentul general de Mitch Evans de la Jaguar Racing și Alexander Sims de la BMW i Andretti Motorsport.

Organizatorii Formulei E se pregăteau pentru debutul european al sezonului, când pandemia de coronavirus a atacat Europa. Din actualul sezon s-au disputat cinci etape, ultima fiind cursa din Maroc ce a avut loc pe 29 februarie. Prima victimă a fost etapa de la Roma, Italia, anulată. Ar fi trebuit să se desfășoare pe 4 aprilie, urmată apoi de amânări pentru etapele de la Paris, Franța, Seul, Coreea de Sud și Jakarta, Indonezia.

În cele din urmă, organizatorii au decis suspendarea completă a sezonului, într-un anunț făcut pe 13 martie. Etapele din Paris, Seul și Jakarta au fost anulate, organizatorii sperând că vor putea anunța în curând date noi pentru etapele din Berlin, Germania, New York și Londra.

Pandemia de coronavirus a afectat și restul campionatelor importante din lumea sportului cu motor. Formula 1 nu a luat startul așa cum ar fi trebuit în Australia, deși echipele au fost prezente acolo, iar acum organizatorii așteaptă ca evoluția europeană a pandemiei să stagneze pentru a încerca un start al sezonului în lunile de vară. Au fost afectate toate datele majore ale competițiilor importante, inclusiv cursa de anduranță de 24 de ore de la Le Mans, a cărei dată tradițională de desfășurare din luna iunie a fost mutată în septembrie. Vom reveni cu detalii.

Foto: Producători

http://www.autotestmagazin.ro/formula-1-sub-amenintarea-coronavirusului/

http://www.autotestmagazin.ro/covid-19-si-industria-auto-oprire-fortata/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 + sase =