GAC Hyptec SSR este promovat de producătorul său drept primul supercar electric proiectat, dezvoltat și construit în China. Dar Guangzhou Automobile Group Co. Ltd. (GAC Group) nu a venit la Salonul Auto de la Paris doar cu acest model, ci și cu trei SUV-uri și un monovolum luxos.
Coupe-urile sportive devin din ce în ce mai rare, dar compania de stat chineză GAC îndrăznește să se aventureze pe acest teren cu acest Hyptec SSR, capabil să lase în urmă tot ce se află pe șosea. Modelul cu două locuri a captat toată atenția la Paris, dovedindu-se o idee excelentă la un salon auto dominat de SUV-uri și modele compacte. Deși stilul său nu impresionează în mod special, cu excepția ușilor care se deschid în stil elitră, liniile generale ale mașinii sunt bine echilibrate și atrăgătoare.
Ceea ce impresionează cu adevărat este fișa tehnică. GAC Hyptec SSR are trei motoare electrice, care produc 1.223 CP, în total, și un cuplu de 1.230 Nm. Motorul plasat în față are 435 CP, în timp ce cele două unități electrice de pe axul din spate livrează 788 CP împreună. Echipată cu o cutie de viteze cu două rapoarte, această supermașină, cu caroserie din fibră de carbon și greutate de 1.990 kg, este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 1,9 secunde și să atingă viteza maximă de 251 km/h. Bateriile tip NMC de 74,69 kWh ar garanta o autonomie de 506 km, conform producătorului.
Din punct de vedere al suspensiilor, inginerii de la GAC au inclus brațe triunghiulare suprapuse din aliaj de aluminiu atât pe față, cât și pe spate, amortizoare controlate electronic și un diferențial autoblocant electronic. GAC are planuri de comercializare în Europa pentru acest model. În Statele Unite ale Americii, Hyptec SSR este deja pe piață și costă aproximativ 178.000 de dolari.
Această sportivă are și meritul că, la Paris, a atras privirile și către alte modele ale GAC Group, în special SUV-urile atent echipate. În frunte se află modelul Aion V: un SUV de familie, electric, cu o lungime de 4,60 m, similar ca dimensiuni cu Audi Q4 și Skoda Enyaq. Specificațiile acestui model includ o putere de 224 CP, accelerație 0-100 km/h în 7,9 secunde și acumulatori de 75,3 kWh, care promit o autonomie de 521 km, conform ciclului WLTP.
Lângă Aion V a fost expus un alt model, GAC Hyptec HT, un SUV-coupe ce măsoară 4,93 m în lungime. Acesta este, de asemenea, un model cu zero emisii, având un interior confortabil și spațios. Și bagajele au loc suficient, portbagajul lui HT având capacitatea de 670 litri. În plus, există și un spațiu de depozitare frontal, de 55 litri. Autonomia mixtă WLTP este de 450 km.
GAC produce și motoare termice pentru modelele sale tip plug-in hybrid. Un exemplu este ES9: un SUV cu șapte locuri, lung de 5,01 m, echipat cu un motor pe benzină, de 2.0 litri, și unul electric. Acesta din urmă are, atunci când funcționează singur, o autonomie de până la 110 km, datorită unei baterii de 25,5 kWh. Puterea totală utilizabilă a lui ES9 ajunge la 190 CP.
GAC a inclus în portofoliul propus pentru Europa și un monovolum: E9. Acesta folosește aceeași configurație PHEV ca și ES9, dar se remarcă printr-o grilă frontală masivă, dimensiuni impresionante (5,21 m lungime și 1,89 m lățime, fără oglinzi) și un interior luxos, cu două fotolii mari pe al doilea rând.
Vă recomandăm și: