Gaz natural în rezervor. 10 lucruri pe care trebuie să le știi

0
110

Deși este o alternativă tot mai des luată în considerare la nivel mondial de șoferii care fac drumuri lungi și vor să economisească banii de combustibil, în România se vorbește foarte puțin despre alimentarea autovehiculelor cu GNC (gaz natural comprimat). Informațiile de mai jos vă pot ajuta să decideți dacă să treceți sau nu și dumneavoastră în rândul utilizatorilor de GNC pe vehicule. Țineți cont că pentru conversia mașinii personale de la benzină (motorină) la gaz natural comprimat trebuie să plătiți în jur de 900 de euro!

1. Un kilogram de GNC este cu aproximativ 40% mai ieftin decât un litru de motorină. Consumul de combustibil este aproximativ același în ambele situații, ceea ce înseamnă că veți face o economie serioasă la pompă, cu un vehicul alimentat (și) cu GNC.

2. Gazul natural comprimat este o hidrocarbură incoloră, inodoră, nu are efecte corozive sau cancerigene și are cea mai curată ardere dintre toți combustibilii alternativi disponibili. Vehiculele cu GNC înregistrează cu până la 77% mai puține emisii de particule fine și emit cu până la 23% mai puțin CO2 decât motoarele pe benzină.

3. Cu motoare mai silențioase, vehiculele alimentate cu GNC produc mai puțin zgomot de combustie, ceea ce înseamnă mai puține vibrații.

4. Gazul natural comprimat are o inflamabilitate mult mai redusă decât GPL-ul sau combustibilii clasici. Temperatura de aprindere este mai ridicată, astfel că riscul de aprindere accidentală este micșorat considerabil. Vehiculele cu GNC au acces în parcările subterane, spre deosebire de cele alimentate cu GPL (gaz petrolier lichefiat).

5. Autovehiculele care folosesc și GNC au performanțe excelente pe distanțe lungi. Butelia pentru depozitarea gazului (între 11 și 26 kg) cu un rezervor de benzină cu capacitatea de 25 până la 50 de litri fac ca autonomia totală să depășească adesea 1.000 de km. În cazul unui autoturism folosit frecvent la deplasări lungi, acest aspect nu e deloc de neglijat.

6. Un autoturism cu GNC este mai puțin costisitor decât hibrizii – costă cu aproximativ 1.500 euro mai mult decât modelul de benzină din care derivă. Mai mulți producători de autoturisme (Renault, Opel, Subaru, Fiat, Skoda, Toyota, Volvo, Iveco) au decis echiparea cu GNC a autovehiculelor direct din fabrică.

7. În formă comprimată, gazul natural are o presiune de 210-250 bar. Rezervoarele, însă, trebuie să poată rezista la presiuni mai mari, la căldură extremă și coliziuni. De aceea, costurile unei instalații auto GNC sunt cu 30-50% mai mari în comparaţie cu o instalaţie pentru GPL, unde componentele trebuie să reziste la o presiune de doar 27 bar.

8. La nivel european în 2016 existau peste 1,3 milioane de autovehicule alimentate cu gaz natural. Italia este cea mai dezvoltată țară, cu peste un milion de vehicule alimentate cu gaz și aproximativ 1.200 de stații de alimentare.

9. Numărul mic de stații de alimentare cu gaz natural comprimat a fost un obstacol major în calea succesului autovehiculelor cu GNC. În prezent însă în Germania există 860 de stații de alimentare (se va tripla în următorii 5 ani) iar în Belgia există deja o sută de stații.

10. În București există două stații CNG (la ieșirile din oraș, în cartierele Militari și Pantelimon) și va fi inaugurată o a treia, la intrarea de pe autostrada A1. În țară singura stație funcțională se află în Râmnicu Vâlcea. Pe viitor vor exista stații de alimentare cu GNC în Arad, Timișoara, Deva, Pitești, Constanța, Craiova, Drobeta Turnu Severin şi Sibiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 − = cinci