Volkswagen ar putea renunța la planul de a închide fabrici din Germania! Jurnaliștii de la Manager Magazin au intrat în posesia unui raport în care Consiliul de Supervizare al Volkswagen analizează serios varianta de a nu se ajunge la această decizie radicală.
Volkswagen caută soluții pentru a evita închiderea a doua fabrici din Germania
Volkswagen se confruntă cu mari probleme financiare, iar un plan de redresare ar viza închiderea unor fabrici din Germania. Ar fi o soluție radicală, unică în istoria de 87 de ani a companiei. Oficialii caută soluții pentru a scădea cheltuielile cu aproximativ zece miliarde de euro, dar jurnaliștii de la Manager Magazin susțin că există varianta ca să renunțe la planul de închidere a două unități de producție.
Printre măsurile discutate se numără oprirea producției la fabrica din Dresda, care angajează 300 de persoane, și vânzarea uzinei din Osnabrueck, unde lucrează aproape 2.300 de angajați, dar care funcționează la doar 30% din capacitate. Divergențele între oficialii Volkswagen și principalele familii acționare, Piech și Porsche, complică procesul decizional. Familiile adoptă o abordare mai dură, iar o soluție finală este așteptată în decembrie.
În orice caz, negocierile dintre conducere și sindicate sunt destul de dure pentru că se vorbește despre concedieri, tăieri și apoi înghețări de salarii. În aceste condiții, angajații și-au arătat forța, iar o sută de mii de oameni au transmis un avertisment după ce au declarat grevă și au oprit activitatea, pentru scurt timp.
Citește și: Volkswagen, decizie radicală. Care este planul cu modelul Golf
Audi, parte a grupului Volkswagen, a decis să oprească producția vehiculelor electrice la fabrica sa din Bruxelles
Decizia a opri producția modelului Q8 e-tron va intra în vigoare pe 28 februarie 2025. Fabrica din Bruxelles, unde lucrează aproximativ 3.000 de angajați, produce SUV-ul electric Q8 e-tron din anul 2022. Vânzările acestui model sunt în scădere, iar costurile logistice ridicate, combinate cu dificultăți în extinderea unității, au dus la această decizie.
Conform presei belgiene, producătorul chinez Nio și-a arătat interesul pentru această fabrică, dar nu s-a ajuns la un acord. În prezent, Audi a consultat comitetele de întreprindere și sindicatele, respectând legislația locală, pentru a găsi o soluție viabilă.
Deciziile Volkswagen și Audi arată o tendință de scădere serioasă în industria auto, unde producătorii se confruntă cu o scădere a cererii pentru vehicule electrice (EV). Reducerea sau eliminarea subvențiilor pentru EV în piețele europene cheie, inclusiv Germania, a crescut presiunea asupra producătorilor, deja afectați de concurența puternică din partea Chinei.
- Citește și: Volkswagen, strigăt disperat, statul german promite ajutor