Honda Super-ONE: mic, electric şi cu personalitate

0
1409

Nou model electric urban cu aer sportiv, Honda Super-ONE promite o experienţă de condus agreabilă într-un pachet ultra-compact.

Design exterior care iese din tipar

La ediţia 2025 a Japan Mobility Show, Honda a prezentat pentru prima dată prototipul Honda Super‑ONE, un hatchback complet electric ce ţinteşte segmentul de oraş şi, mai mult, pieţele globale. Modelul îşi trage rădăcinile din kei-car-ul Honda N‑One e:, dar se distanţează de acesta prin proporţii mai generoase şi o prezenţă vizuală mai agresivă. Elementele distinctive sunt farurile circulare, jantele cu patru spiţe, aripile proeminente şi grila superioară decentrată, toate contribuind la un look jovial, dar de încredere.

Interior simplu, orientat spre experienţa condusului

În habitaclu, Honda Super-ONE adoptă un stil minimal: planşă de bord orizontală, linii de delimitare clare şi atenţie sporită la ergonomie. Scaunele cu tentă sport, cu tapiserie gri și bandă albastră asimetrică, adaugă un element de personalitate, iar panoul de instrumente de tip analogic completează o abordare care pune feedback-ul de condus în prim-plan, nu ecranele. Sistemul cabină de tip walk-through permite şoferului să „alunece” spre portieră şi să iasă cu uşurinţă, evidenţiind atenţia la detaliile de confort și ergonomie pe care au avut-o proiectanții de la Honda.

Performanţe anticipate şi modul „Boost”

Honda nu a divulgat datele tehnice finale pentru Super-ONE, fiind un proiect încă în lucru, însă, pe baza specificațiilor lui N-One e: şi a informaţiilor obținute de presa japoneză, s-au conturat câteva concluzii. Se pare că versiunea pentru piața japoneză va avea 3.40 m lungime şi 1.48 m lățime. În schimb, varianta globală va fi „ceva mai lungă şi mai lată”, dar fără valori stabilite, încă.

Configuraţia este una cu un singur motor electric, pe puntea frontală și cu tracțiune față, iar Honda indică un mod „Boost” pentru acest model, care dă motorului electric un impuls de putere în situații când acest lucru este necesar. Transmisia, deși configurată cu 1+1 raporturi, dă senzația șoferului că are șapte trepte, făcând experiența de condus mai plăcută. Același rol îl are și sistemul de sunet activ (Active Sound Control), care imită sonor un motor termic. O baterie NMC de circa 30 kWh ar putea propulsa maşina, cu o autonomie estimată la circa 290 km WLTP.

Lansare globală şi extindere regională

Producţia modelului Honda Super-ONE va debuta în Japonia în 2026, urmată de extinderea în alte pieţe cu cerere pentru vehicule electrice compacte, inclusiv Marea Britanie și mai multe ţări asiatice și cele unde se circulă pe stânga. În Regatul Unit, modelul va fi comercializat sub numele Honda Super‑N.

Vă recomandăm și:

Honda Prelude: debut în România în primăvara 2026

Honda N-One e: – kei-car electric ce vizează și Europa

Honda Racing Corporation – Ultimul motor Honda al lui Senna

TEST: Dacia Bigster HEV 155 CP – Pus pe fapte mari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

four × 5 =