Dacă ne luăm după evoluțiile ultimilor ani, automobilele electrice par să fi dat deja o lovitură fatală mașinilor cu hidrogen. Cu toate acestea, în prezent, există încă licăriri de speranță pentru susținătorii tehnologiei cu hidrogen în Țara Soarelui Răsare… dacă nu de acolo atunci, de unde să mai vină licărirea? O lumină, însă, începe să pâlpâie și în Europa…
Temerarii de care vorbim sunt din Franța sau, mai exact, artizanul, deoarece motorul acestui demers este pilotul francez de curse Olivier Lombard. Acesta a fondat și compania Hydrogen Motive Company sau HMC, ale cărei obiective sunt dezvoltarea tehnologiilor bazate pe hidrogen și implementarea acestora. Curajul să te aventurezi în lumea auto este în sine de lăudat, iar direcția pornită spre hidrogen, cumva împotriva trendului general din prezent care mizează totul pe mașinile electrice cu acumulatori, este și mai surprinzătoare. Pariul poate să fie câștigător dacă dificultățile legate de încărcarea și mai ales de reciclarea acumulatorilor nu or să fie depășite într-un așa mod încât mașina electrică să devină la fel de ușor de utilizat asemenea uneia clasice din prezent.
Propunerea scoasă pe masă de francez se numește Hopium Māchina și este transpusă într-un sedan cu patru portiere și o linie foarte sportivă, accentuată de soluția fastback pentru zona posterioară. Din acest motiv conceptul aduce un pic cu profilul unui Audi A7, dar cu un joc de tranziții ale suprafețelor panourilor care formează caroseria asemănător celui pe care îl găsești pe un Porsche sau un Jaguar. Asemănările cu ce am amintit mai sus nu sunt un minus deoarece mașina combină într-un mod fericit aceste rețete de design astfel încât rezultatul final nu te lasă indiferent, ci dimpotrivă. Măcar imaginea și tot te face să te gândești încă o dată dacă mașina electrică este soluția viitorului.
Acesta este și scopul conceptului, să atragă atenția spre el și implicit spre tehnologia de sub capotă. Primul prototip urmează să fie prezentat publicului pe la jumătatea anului 2021, iar forma și performanțele prefigurate, circa 500 CP, dau de înțeles că o să fie un produs exclusivist. Autonomia preconizată este de aproximativ 1.000 km. Încărcarea, atât timp cât ai avea de unde, iar asta este o problemă în Europa, ar dura similar ca la un plin de benzină / motorină.
Foto: HMC