De când trendul electric este într-o ascensiune tot mai accelerată Hyundai Motor Group nu a stat cu mâinile în sân. Așa că a dezvoltat prima platformă electrică modulară (E-GMP) pentru viitoarea generație de modele electrice cu baterie (BEV).
Coreenii au gânduri mari cu noua platformă care oferă o serie de avantaje în comparație cu cele deja existente ale grupului proiectate, în principal, pentru susținerea motoarelor cu ardere internă.
Mai întâi modularizarea și standardizarea platformei va permite dezvoltarea rapidă și flexibilă a componentelor care pot fi utilizate pe majoritatea segmentelor de vehicule, cum ar fi sedanurile, SUV-urile și Crossover Utility Vehicles. În plus, când va fi vorba despre performanțele vehiculelor, dezvoltarea flexibilă poate satisface cerințe ale clienților specifici anumitor piețe. Prin urmare E-GMP îi va folosi grupului coreean pentru obținerea unei poziții de top în segmentul EV, deoarece va îi permite companiei să își extindă gama de modele într-o perioadă relativ scurtă prin modularizare și standardizare.
Apoi platforma a fost proiectată pentru obținerea unor performanțe îmbunătățite în viraje și a stabilității dinamice la viteze mari. Aceste atuuri au apărut în urma distribuirii optime a greutății între cele două punți la care se adaugă un design ce permite un centru de greutate scăzut datorită pachetului său de baterii amplasat foarte jos. Iar un rol important l-a jucat adoptarea motoarelor electrice situate în spațiul anterior ocupat de cele termice. Și apropo de acestea, un motor electric de mare viteză crește performanța la volan a vehiculelor E-GMP. Iar un sistem de suspensie spate multilink, care este de obicei utilizat pentru segmentele de vehicule de dimensiuni medii și mari, și prima axă de acționare integrată (IDA) din lume, îmbunătățesc confortul la mers și stabilitatea la manevrare.
Siguranța bateriei este asigurată printr-o structură de susținere realizată din oțel de înaltă rezistență. Componente din oțel ștanțate la cald înconjoară această structură pentru o rigidizare suplimentară.
Pachetul de baterii este montat între cele două punți și va fi cel mai dens sistem de putere pe care Hyundai Motor Group l-a creat vreodată. Adică densitatea energetică este îmbunătățită cu aproximativ 10%, în comparație cu tehnologia bateriilor EV deja existente. Partea bună este că pachetele de baterii sunt mai ușoare și pot fi amplasate mai jos în corpul caroseriei obținându-se astfel mai mult spațiu în cabină.
E-GMP maximizează spațiul interior prin ampatamentul său lung, iar montarea acumulatorului sub podea permite obținerea unei suprafețe plane în cabină. Acest fapt oferă mai mult spațiu pentru picioarele pasagerilor, permițând în același timp diverse aranjamente pentru scaunele din față și din spate. Noul sistem electric compact (PE) al E-GMP este format dintr-un motor puternic, o transmisie EV și un invertor, cele trei componente fiind integrate într-un singur modul compact. Acest lucru asigură performanțe puternice prin creșterea vitezei maxime a motorului cu până la 70% comparativ cu cele existente. Motorul de mare viteză are dimensiuni mici, fapt care se reflectă în spațiul cabinei și în greutatea ansamblului. Începând cu acest an E-GMP va sprijini o gamă de noi BEV dedicate, inclusiv IONIQ 5 al Hyundai Motor Company, primul BEV dedicat al Kia Motors Corporation care va fi dezvăluit în 2021 la care se adaugă o serie de alte modele.
Foto: Hyundai