Imagine by Kia – Imaginație asiatică

0
97

Dacă în trecut industria auto era reprezentată de Europa, SUA, iar Japonia era singura țară asiatică care conta în domeniu, astăzi lucrurile s-au schimbat simțitor. Toată Asia mustește de tehnologie și imaginație, iar asta se observă cu ușurință dacă privim conceptele lansate de producătorii de aici cu ocazia fiecărui salon auto.

La recentul salon de la Geneva, Kia a prezentat conceptul „Imagine by Kia”. Acesta prefigurează o mașină complet electrică având la bază o platformă dedicată acestui tip de propulsie. Asta a asigurat echipei de design o libertate mare în privința spațiului interior. Dar nu în acest aspect se regăsește noutatea furnizată de Kia. Avantajele reprezentate de acest tip de platformă au fost deja prezentate și de alți constructori auto. Cei de la Kia însă au pus pe prim plan emoția umană la conceperea acestui automobil. Cumva reintroduc în prim plan un aspect uitat de multe ori în cazul mașinilor electrice. Acestea nu trebuie să fie doar niște dispozitive destinate transportului, niște obiecte aflate undeva în zona „gri” în privința atenției sau a interesului de care se bucură de la privitori sau utilizatori. Cumva conceptul „Imagine by Kia” vrea să readucă emoția și legătura afectivă care se forma în trecut între proprietar și mașina sa.

Pentru asta echipa de design a avut sarcina să elaboreze forme și detalii surprinzătoare care să atragă privirea si să răspundă la noile scenarii de utilizare ale unui automobil de ultimă generație. Volumul caroseriei se încadrează în segmentul „C”, unul foarte disputat în Europa, un semn clar că ambițiile lor sunt evident îndreptate către această zonă geografică. Este cumva o combinație de sedan cu patru portiere dar cu trăsături mai musculoase, un fel de crossover. Silueta este o combinație de masivitate și sportivitate. Masivitatea este dată de baza „solidă” reprezentată de metalul curbat în așa fel încât reflexele suprafețelor captează atenția prin armonia lor. Cabina însă are o rezolvare foarte dinamică prin stâlpul „C” masiv desenat asemenea unei mașini sport cu două locuri și parbrizul dintr-o singură bucată care urcă vizual pe plafon. Stâlpii „A” sunt disimulați în suprafața vitrată iar stâlpul „B” este inexistent. Asta face ca prezența stâlpului „C” să fie și mai pregnantă în imaginea generală. Detaliile menite să atingă inima și să provoace emoțiile privitorului nu se opresc aici. Farurile sunt înglobate în „nasul de tigru” semnătura vizuală a mașinilor KIA. Tema este dusă mai departe prin utilizarea tehnologiei led iar aspectul 3D este dat prin dispunerea acesteia în planuri diferite și retrageri ale zonelor adiacente. Este o imagine care urmează să fie transpusă pe viitoarele modele Kia electrice, conferind astfel o unitate în rândul acestora.


Spatele atrage atenția prin rezolvarea stopurilor sub forma unor lamele dispuse în spațiu și prinse la capete de suprafața caroseriei. Luneta cu teșitura sa mediană este un alt element care întărește caracterul sportiv al conceptului. Deși exteriorul disimulează caroseria cu patru portiere, ascunzând numărul acestora pentru plusul de sportivitate de care vorbeam, interiorul este realizat în mod cert pentru patru persoane. Accesul în habitaclu este generos prin lipsa stâlpului „B”. În interior designul atrage atenția prin ecranele dispuse ca niște petale în cadrul planșei de bord și forma scaunele a căror suprafață este rezolvată similar dar într-un alt aranjament spațial.

     Text: Gabriel MANOLE  / Foto: KIA

Articolul precedentAplicație RAR prin care aflați istoricul vehiculului
Articolul următorViața are prioritate
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× sase = 36