Bilanţul e unul îngrijorător – 1 465 415 automobile neproduse până la această dată şi 1 138 536 locuri de muncă afectate de măsurile anti COVID-19 luate atât de producători cât și de autorități, conform ACEA (European Automobile Manufacturers` Association).
Mai mult decât atât, numărul celor afectaţi de întreaga situaţie generată de închiderea fabricilor este unul minimal din moment ce cifrele îi vizează doar pe cei implicaţi direct. Personalul adiacent, angajat în lanţul furnizorilor de componente pentru industria auto, nu a fost prins în această statistică. Cu o durată medie de 18 zile a suspendării activității în unităţile de producţie aflate în Europa, până în acest moment, e de aşteptat ca cifrele să sufere modificări în creştere dacă măsurile de împiedicare a răspândirii COVID-19 vor continua să fie aplicate. De asemenea, este de aşteptat ca, totuşi, cei mai mulţi din cei 13,8 milioane de europeni (circa 6,1 % din totalul forţei de muncă din Europa) care activează în această industrie să nu fie afectaţi major de criza actuală. Cu o condiție: să nu se prelungească mai mult decât poate fi susţinută artificial. Altfel, rezultatul e uşor de intuit: mărcile prezente pe piaţa din Europa vor avea nevoie de „intubare” urmând a scăpa cele cu cea mai rezistentă constituţie.
Angajați afectați | Producție – pierderi | |
Austria | 14,307 | 16,289 |
Belgia | 30,000 | 17,725 |
Croația | 700 | – |
Republica Cehă | 45,000 | 90,379 |
Finlanda | 4,500 | 11,222 |
Franța | 90,000 | 114,354 |
Germania | 568,518 | 456,977 |
Ungaria | 30,000 | 47,695 |
Italia | 69,382 | 79,803 |
Olanda | 13,500 | 16,511 |
Polonia | 17,284 | 44,628 |
Portugalia | 20,000 | 19,166 |
România | 20,000 | 51,048 |
Slovacia | 20,000 | 80,721 |
Slovenia | 2,890 | 8,950 |
Spania | 60,000 | 264,384 |
Suedia | 67,000 | 18,253 |
Marea Britanie | 65,455 | 127,310 |
TOTAL (EU + UK) | 1,138,536 | 1,465,415 |
ACEA reprezintă 16 mărci care își desfășoară activitatea de producție și comercială în Europa (BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, PSA Group, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars și Volvo Group).
Foto: www.autofutures.tv, www.automotivemanufacturingsolutions.com, www.bain.com, www.businessinsider.com, www.joc.com, www.weforum.org
http://www.autotestmagazin.ro/scadere-dramatica-a-inmatricularilor-pe-piata-europeana-in-luna-martie-2020/
http://www.autotestmagazin.ro/pandemia-provoaca-pierderi-uriase-in-industria-auto-din-romania/