Ediția specială Jaguar Classic E‑Type Commemorative este modul prin care celebrul producător a spus „adio” modelului Jaguar E‑Type. Au fost produse doar două exemplare și amândouă au fost cumpărate de același colecționar.
Jaguar Classic E‑Type Commemorative celebrează finalul producție acestui model emblematic. Prima mașină a fost fabricată în anul 1961
Jaguar E‑Type a fost un model sportiv cu motor poziționat frontal, fabricat de Jaguar între anii 1961 și 1974. Este vorba despre o mașină care va rămâne în istorie și care a impresionat datorită designului său elegant și aerodinamic, performanțelor remarcabile pentru acea perioadă și prețului accesibil la momentul lansării. Astăzi, specialiștii spun despre el că este unul dintre cele mai importante automobile din secolul 20.
- Citește și: Omagiu pentru Jaguar E-type
La cinci decenii de la producția ultimului Jaguar E‑Type, în anul 1974, Jaguar Classic a realizat două versiuni speciale Jaguar Classic E‑Type Commemorative, bazate pe prima serie. Și ambele modele au fost achiziționate, în mare grabă, de un client Asia de Sud-Est, al cărui nume nu a fost dat publicității.
Jaguar Classic E‑Type Commemorative are ornamente din aur și argint
Aceste exemplare au fost realizate manual și sunt inspirate de ultimele 50 de unități Commemorative fabricate în anul 1974. Sunt decapotabile și vopsite în culorile Verde Signet și Negru Opal, nuanțe care reflectă originalul din anul 1974, dar cu un stil modernizat.
Ambele mașini au la interior o consolă centrală din aluminiu, gravată cu o schiță a modelului original din seria I E-Type, preluată din arhive și expusă anterior la Muzeul de Artă Modernă din New York. Atât la interior cât și la exterior găsim bijuterii realizate de Deakin & Francis, cel mai vechi bijutier din Marea Britanie. Detaliile speciale sunt realizate din sider sau aur de 18 carate, conform informațiilor de pe site-ul oficial al producătorului din Marea Britanie.
Panoul de control are comutatoare din argint șlefuit, iar cheia este decorată cu un capac din argint. Sub capotă se află legendarul motor de 3.8 litri, care a fost îmbunătățit cu injecție electronică de combustibil.
Motorul este cuplat la o cutie manuală cu cinci trepte. Pentru a aduce aceste modele în era modernă, ambele au fost echipate cu un radio Bluetooth și un parbriz încălzit.
- Citește și: Jaguar E-Type, restaurat impecabil după o „izolare” de 40 de ani | FOTO