Jaguar D-Type Works – Mașina de curse supremă

0
1000

Un Jaguar D-Type Works de competiție, din 1954, considerat una dintre cele mai importante mașini de curse din istorie, va fi scos la licitație în luna martie. Suma estimată în urma vânzării se situează între 6,5 și 8,5 milioane de USD.

Jaguarul D-Type Works cu numărul de șasiu XKD 403, este cunoscut sub numele de OKV 2, după plăcuța sa de înmatriculare, și va fi oferit fără preț de rezervare la Amelia Auction din 2025, licitația oficială a The Amelia Concours d’Elegance, desfășurată la Amelia Island, Florida.

De ce este celebru? Mai întâi pentru că a fost condus și testat de unii dintre cei mai venerați piloți ai tuturor timpurilor precum Stirling Moss, Peter Walker, Tony Rolt, Peter Whitehead, Mike Hawthorn, Ivor Bueb, Ninian Sanderson și Norman Dewis. Apoi, pentru că este foarte probabil cel mai „concurat” D-Type Works care a participat în curse europene de nivel înalt între 1954 și 1958.

La vremea sa Jaguar D-Type a revoluționat designul mașinilor sport cu o inginerie ușoară, inspirată de aeronave, și o aerodinamică extremă conturată pentru recordurile de viteză pe care Jaguar voia să le stabilească an de an la Le Mans. Iar mașina inovatoare nu a înșelat așteptările și i-a adus lui Jaguar un hat trick al victoriilor în celebra competiție de anduranță. Cele mai vechi D-Type au fost construite să fie utilizate exclusiv de către departamentul Works Competition. Iar mașina ce va fi expusă, OKV 2, s-a aflat în primul grup de trei D-Type construite pentru asaltul total al lui Jaguar la cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1954.

Totul a început când OKV 2 a fost desemnat lider de echipă pentru Le Mans, cu nimeni altul la volan decât Stirling Moss și copilotul său favorit, Peter Walker. Cei doi au stabilit cel mai rapid timp la antrenamente și o viteză maximă record de 278,36 km/h pe linia dreaptă Mulsanne. Deși s-au retras în cele din urmă din cauza problemelor cu frânele, au urmat mai multe ieșiri la nivel internațional pentru OKV 2 în sezonul 1954.

„Astăzi, „OKV 2” se află pe linia dintre mașina de curse și mașina de șosea, poate mai bine decât oricare alta”, spune Jakob Greisen, Specialist senior auto, Broad Arrow Auctions, „A fost construit ca model D-Type pentru a conduce echipa Works, pilotat de cei mai buni dintre cei mai buni piloți, a făcut campanie la unele dintre cele mai importante evenimente ale sportului cu motor și rămâne un concurent versatil în turnee istorice, raliuri și curse. Este documentat pe larg cu teste de epocă și documente de la Le Mans cu o abundență de imagini de arhivă de curse și va fi oferit la licitația Amelia din 2025 de la Broad Arrow, fără rezervare, după 15 ani de proprietate devotată a entuziaștilor”.

D-Type se alătură unei liste excepționale de mașini deja programate pentru licitația Amelia din 2025 de la Broad Arrow, inclusiv Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione din 1959, 1451 GT, probabil cel mai semnificativ exemplu existent, alături de alte mari câștigătoare de competiții și curse, inclusiv un Chevrolet Corvette 283/290 „Fuelie” Camoradi USA Factory Race Car din 1960, o Lancia Stratos HF Stradale din 1975 și un AC Ace Bristol din 1959, cu o istorie interesantă în competiții de epocă. Oricum, vom vedea cum vor decurge licitațiile după încheierea evenimentului care va avea loc între 7 și 8 martie anul curent.

Vă recomandăm și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 − unu =