Jeep Compass: Busola americană indică România

0
171

Noul Jeep Compass împrumută platforma tehnică a modelului Renegade și o combină cu un look de baby Grand Cherokee și, cu siguranță, va frânge multe inimi. Acum a sosit și în România și are o misiune complicată.

Producătorul care practic a inventat segmentul SUV a declanșat o ofensivă asupra pieței europene. De când se află sub umbrela grupului FCA, Jeep vrea să cucerească Europa. Primii pași au fost făcuți prin introducerea modelului Renegade, primul Jeep care nu este fabricat în Statele Unite, ci în Italia, la uzina FCA din Melfi.
Acum, Jeep mai adaugă un termen în ecuație. Noul Compass reînvie un nume care a mai fost folosit acum un deceniu pentru un model nu foarte reușit. De data aceasta, Jeep a decis să îmbine ce are mai bun: platforma tehnică a modelului Renegade și designul lui Grand Cherokee. Rezultatul este un SUV compact ce are misiunea să cucerească cel mai disputat segment în lumea SUV-urilor.
În România, Jeep Compass este oferit cu două motorizări diesel și una pe benzină pentru un total de cinci versiuni diferite de propulsie și trei niveluri de echipare: Sport, Longitude, Limited. Al patrulea nivel de echipare, și totodată vârful de gamă în ceea ce privește echiparea off-road și standardul tehnologic, Trailhawk, va fi disponibil anul viitor.
Noul model a fost prezentat publicului și presei în cadrul unui eveniment organizat în zona Băneasa.
A fost pregătit un teren de joacă urban unde am putut pune la încercare modelul Compass în versiunea de echipare Limited. O încrucișare de punți și un plan înclinat nu au pus nicio problemă. Am atacat apoi o coborâre în rampă accentuată pe pământ și o urcare ce părea dificilă la prima vedere. Compass le-a negociat fără probleme, chiar și cu anvelopele de stradă cu care era echipat.
Prețul de pornire pentru noul Jeep Compass este de 23.300 euro pentru versiunea Sport echipată cu motorul 1.4 M-Air pe benzină de 140 CP, cutie manuală cu șase trepte și tracțiune 4×2. Cea mai bine echipată versiune este Limited, cu motorul diesel 2.0 MultiJet de 170 CP, cu transmisie automată cu nouă trepte și transmisie 4×4, al cărei preț este de 34.500 euro (TVA inclusă).
Ca orice Jeep, modelul Compass oferă performanțe și pe teren accidentat. Modelul folosește două sisteme inteligente 4×4: Jeep Active Drive și Jeep Active Drive Low, cel din urmă oferind un raport total de multiplicare de 20:1, cu posibilitatea trimiterii integrale a cuplului disponibil spre orice roată atunci când situația o cere. Ambele sisteme 4×4 includ funcția Jeep Selec-Terrain cu până la cinci moduri diferite de rulare (Auto, Snow, Sand și Mud, plus Rock, disponibil pe modelul Trailhawk) pentru cea mai bună performanță 4×4 pe orice suprafață: off-road sau asfalt și în orice condiții de vreme.

Nivelul de echipare Trailhawk va fi disponibil începând cu anul 2018 și beneficiază de o suspensie înălțată cu 250 mm, scuturi protectoare, cârlig roșu de remorcare și spoilere față/spate care oferă un unghi de atac de 29,1 grade, un unghi de trecere a vârfului de rampă de 23,7 grade și un unghi de degajare de 33,1 grade. Acestora li se adaugă anvelope off-road de 17 inci și o gardă la sol de până la 229 mm.

Text:  Dragoș Băltățeanu  / Foto: Jeep România

Articolul precedentTEST: Ford EcoSport – Ritmul străzii
Articolul următorTEST: BMW R nineT Racer – Promenadă cu Nineta
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu × 4 =