Noul Jeep Wrangler, a patra generație, care are codul de fabrică JL, continuă tradiția și consolidează reputația unuia dintre cele mai capabile autovehicule off-road din lume cu ajutorul unor versiuni noi de tren de rulare, motoare eficiente și dotări de ultimă generație.
Lansat în noiembrie 2017 în SUA, dar încă așteptat în Europa, unde va ajunge în curând, noul Wrangler păstrează tradiția aspectului pătrățos, robust, masculin, cu inconfundabila grilă a radiatorului cu șapte fante verticale, faruri rotunde, roți aparent ieșite în afara caroseriei, care este, bineînțeles, autoportantă.
Ca și până acum, este disponibil în variante cu două și patru portiere și în patru niveluri de echipare, Sport, Sport S, Rubicon și Sahara (acesta, doar pentru modelul cu patru uși). Sport se adresează celor care vor mașina doar pentru expediții în cel mai accidentat teren, astfel că nu are nici măcar închidere centralizată și sistem de aer condiționat, iar geamurile sunt cu acționare manuală. Vine, în schimb, cu jante din oțel de 17 inci și buton de start pentru motor. S-ul aduce jante din aliaj de aluminiu, tot de 17 țoli, închidere centralizată și sistem de aer condiționat în dotarea de serie pentru Wrangler cu două uși, la care se adaugă keyless-entry și geamuri electrice la cel cu patru uși. Sahara este considerat nivelul de echipare de lux, dar, atenție!, nu cel de top, și este destinat celor care folosesc Wrangler-ul mai mult pe șosea. Echiparea acestuia include, pe lângă dotările de la Sport S, tapiserii din materiale de calitate, jante din aliaj de aluminiu de 18 inci, faruri cu LED și lumini de zi. Rubicon este echiparea de vârf, care are dotări de confort și este cea mai capabilă versiune în teren accidentat. Poate traversa vaduri cu apă de până la 76 cm adâncime, iar varianta cu două uși are unghi de atac de nu mai puțin de 440. Noul Jeep Wrangler are câteva caracteristici comune în toată gama: acoperișul, panourile laterale și cel spate sunt detașabile cu tot cu geamuri, rama parbrizului, împreună cu acesta, este rabatabilă în față, pe capota motorului, iar portierele pot fi demontate foarte ușor. Există trei variante de acoperiș și de panouri detașabile: metalice (hardtop), din prelată, cu demontare manuală, și din material textil special, cu rabatare electromecanică. De asemenea, toate versiunile au panou de indicatoare de bord tip display TFT, de 3,5 sau de 7,0 inci diagonală, și sistem de infotainment Uconnect, cu ecran tactil de 5,0, 7,0 sau 8,4 inci, în funcție de nivelul de echipare.
Fabricat pe o nouă platformă tehnică, offroaderul este disponibil cu un motor 3.6 V6 pe benzină de 285 CP/353 Nm, oferit exclusiv în America de Nord, un 2.0 turbo, tot pe benzină, de 270 CP/400 Nm, un 3.0 V6 diesel, 260 CP/599 Nm, acesta din 2019 și doar pentru Europa, și încă un propulsor pe motorină, de 2,2 litri, cu specificații încă neanunțate, disponibil doar în țara de origine. Jeep a confirmat că, în 2020, în gama Wrangler va fi introdus și un hibrid benzină-electric. În ceea ce privește transmisiile, acestea sunt două, manuală cu 6+1 trepte de viteze și automată cu 8+1 raporturi, oferite standard sau opțional, în funcție de versiune. Tracțiunea integrală este standard și este oferită în trei variante, dependent de nivelul de echipare și de varianta de caroserie. Cel mai potent în teren accidentat este sistemul Rock-Track, standard pe Rubicon, care are cutie de transfer cu două viteze și diferențiale pe ambele punți.
Text: Florin NECULA /Foto: Jeep