Cea de a patra generație a modelului Kia Sorento va fi echipată cu noul sistem ‘Terrain Mode’ care aduce multe plusuri tracțiunii, stabilității și controlului la rularea pe nisip, zăpadă și noroi, cu moduri de condus dedicate pentru fiecare.
Activarea sistemului ‘Terrain Mode’ se face cu ajutorul comutatorului rotativ ‘Mode Select’, situat pe consola centrală, pentru alegerea unuia dintre modurile Mud, Snow și Sand (noroi, zăpadă, nisip). Sistemul optimizează în mod automat livrarea puterii către roți, în funcție de condițiile de rulare, ajustând cuplul motorului și distribuția către punți dar și caracteristicile sistemului de control al stabilității. De asemenea, ajustează timpii de schimbare a vitezelor pentru cele două transmisii disponibile (transmisia cu dublu ambreiaj și opt trepte pentru modelele diesel și transmisia automată cu șase trepte pentru versiunile hibrid, pe benzină), pentru adaptarea lui Sorento la diferite suprafețe de rulare.
Despre noul SUV coreean, care va fi vândut în Europa în a doua jumătate a anului, Pablo Martinez Masip, Director of Product Planning and Pricing al Kia Motors Europe, a declarat: „Sorento a fost întotdeauna un automobil foarte capabil, iar noua generație demonstrează modul în care Kia a dezvoltat acest model pentru era modernă. Prima generație a modelului Sorento, lansată în 2003, cupla sistemul de tracțiune integrală cu un șasiu robust, separat de caroserie, transformându-l într-un performer solid în toate condițiile de rulare. 17 ani mai târziu, modelul din a patra generație folosește o tehnologie avansată pentru sistemul de propulsie, pentru a-i îmbunătăți și mai mult performanțele.”
Modul Snow este potrivit temperaturilor scăzute sau pentru familiile care se implică în mod regulat în sporturile de iarnă. Optimizat pentru deplasarea pe suprafețe cu aderență scăzută, cum sunt cele cu gheață, modul limitează cuplul motor pentru evitarea patinării, în timp ce împarte cât mai egal tracțiunea între cele patru roți. În același timp, Sistemul de control al tracțiunii (TCS) aplică roților o forță de frânare limitată pentru optimizarea tracțiunii. În paralel, transmisia folosește schimbări mai scurte ale treptelor de viteză, menținând turația motorului scăzută, pentru a preveni alunecarea roților.
Modul Mud oferă o tracțiune și un control mai bune pentru abordarea traseelor și zonelor noroioase. Ar putea fi soluția perfectă pentru șoferii din mediul rural sau chiar pentru participanții la festivalurile care se desfășoară pe câmpuri îmbibate de ploaie. Pentru o deplasare optimă în astfel de condiții roțile sunt antrenate pe baza unui algoritm de schimbare a treptelor, ușor întârziat, cu aplicarea lină a cuplului motor pe întregul sistem de tracțiune integrală (AWD). Totodată o forță de frânare mai puternică este aplicată diferențiat prin sistemul de control al tracțiunii (TCS). Acest lucru ajută automobilul să continue deplasarea fără să rămână blocat în noroi.
Modul Sand este optimizat pentru traseele cu nisip, traversarea plajelor și chiar pentru condiții de deșert. Acesta ajută la evitarea riscului ca Sorento să rămână împotmolit, prin combinarea unui nivel ridicat al tracțiunii cu schimbări întârziate ale treptelor de viteză, distribuind cuplul cât mai uniform pe întregul sistem AWD. Tot aici, sistemul de control al tracțiunii (TCS) oferă, de asemenea, valori mai mari ale forței de frânare, fapt care îi permite sistemului să distribuie un cuplu cât mai mare la roți, după necesități.
„Noul Sorento este mai capabil ca niciodată și este proiectat să ofere șoferilor o încredere mai mare și un control mai bun la volan. Noul model combină în mod inteligent tracțiunea integrală și o structură unitară, puternică a șasiului (monococă) cu noul sistem ‘Terrain Mode’. Prin urmare, are reacții mai rapide la schimbarea condițiilor de rulare și permite șoferilor să se bucure de o rulare fără efort” a subliniat Pablo Martinez Masip.
Foto: Kia