Probabil că vă gândiți la mașina vreunei vedete, „pescuită” de prin cine-știe-unde mediu acvatic în urma unor motive mondene… De fapt este vorba de „una” care plutește și se mișcă într-un mare stil. Numele său este Tecnomar for Lamborghini 63, adică un iaht ce reprezintă avangarda în ambarcațiunile de lux. Și, da, exact așa sună și în varianta italiană.
Proiectul este rodul unei creații pur italiene la care au contribuit Automobili Lamborghini și Grupul Italian Sea având drept rezultat cel mai noul reprezentant al flotei Tecnomar ce va fi disponibil într-o ediție limitată. Numărul „63” face trimitere directă la anul din secolul trecut, când s-a fondat Automobili Ferruccio Lamborghini.
La început au fost mai multe sesiuni de colaborare dintre Italian Sea și Lamborghini Centro Stile având ca sursă de inspirație Lamborghini Sián FKP 37, prima mașină super sport hibridă a „Taurului furios” care combină un motor V12 cu tehnologia bazată pe capacitoare. De altfel, marea provocare a fost reinterpretarea trăsăturilor ADN, comune ale ambelor mărci, în toate fazele proiectului, de la principiile de abordare și până la definirea caracteristicilor tehnice pentru obținerea unor performanțe incredibile. Și mai ales fără să se neglijeze calitatea materialelor sau atenția pentru detalii.
Iar Tecnomar for Lamborghini 63 nu s-a rezumat doar un exercițiu în stil și design. Două motoare MAN V12-2000 CP, îi vor asigura o viteză maximă de 60 de noduri/111 km/h și va fi cel mai rapid din flota Tecnomar, îndeplinind cerințele viitorilor colecționari sau ale celor care iubesc viața pe mare. Materialul din fibră de carbon, tipic pentru mașinile super sport Lamborghini, poziționează iahtul în categoria ambarcațiunilor ultra-ușoare, cu o lungime de 63 de metri și o greutate de doar 24 de tone.
Silueta sportivă, cu un aspect ultra-modern, respectă toate regulile dinamicii nautice. Coca și suprastructura sunt create dintr-un material ultra-performant dezvoltat de inginerii navali specializați în științe hidrodinamice. Cele două au fost reinterpretate din liniile designului creat de Marcello Gandini, pentru modelele Miura și Countach din anii ‘60 și ‘70, într-un mod contemporan. Acoperișul este inspirat din roadsterele Lamborghini și asigură protecție solară și la vânt, garantând în același timp o performanță aerodinamică de invidiat. Luminile tip arc sunt un omagiu adus pentru mașina concept Lamborghini Terzo Millennio și pentru Sián FKP 37, ambele remarcate pentru luminile lor în formă de Y.
De asemenea, interiorul este rezultatul designului de înaltă tehnologie bazat pe materiale super performante pentru greutatea și scopul acestora, potrivite perfect cu semnătura Made in Italy. Panoul de instrumente este o interpretare a cockpit-ului auto, dar într-un stil nautic, integrând complet toate sistemele de navigație și control. La fel ca în mașinile supersport Lamborghini, detaliile sunt finisate în fibră de carbon, cu același Carbon Skin utilizat la scaunele sportive și cârmă, stilizate în genul volanului lui Sián FKP 37. Inconfundabilul buton de pornire/oprire, aflat în dublu exemplar, câte unul pentru fiecare motor, este exact aceleași folosit pentru pornirea un motor de Lamborghini. Însă nu au spus și câte cifre trebuie să conțină și cecul pentru achiziționarea unuia.
Foto: Lamborghini
http://www.autotestmagazin.ro/de-la-patru-roti-la-ambarcatiuni/
http://www.autotestmagazin.ro/vehicule-zburatoare/
http://www.autotestmagazin.ro/bugatti-ul-marilor/