Lanzante, o companie britanică specializată în inginerie auto, și-a prezentat ultima sa creație denumită succint 95-59. Este un proiect personalizat de hypercar cu trei locuri și este fidel expresiei „concentrat pe pilot”.

Cu acest ultim model fondatorul, Dean Lanzante, marchează 30 de ani de la câștigarea cursei de 24 de ore de la Le Mans.
Ce-i cu indicativul?
De altfel denumirea 95-59 condensează povestea momentului care a definit acest ultim proiect Lanzante. Este vorba despre anul 1995 în care pilotul britanic, ales de McLaren să piloteze un F1 GTR, a obținut victoria la Le Mans și de numărul mașinii de curse cu care a câștigat celebra cursă. Rezultatul a marcat și prima victorie a mărcii la prima sa încercare, din păcate o performanță care nu a mai fost repetată de atunci.

Modelul 95-59 reprezintă o schimbare radicală în design și a fost conceput de la început ca un veritabil vehicul cu trei locuri, capabil de călătorii prelungite și cu suficient spațiu pentru bagaje. Designul final, practicile inginerești și tehnologiile utilizate pe parcursul proiectării reprezintă cele mai recente inovații, iar fiecare decizie a fost luată avându-l pe șofer ca reper central. Evaluările ergonomice, tehnice și inginerești extinse se combină cu lecțiile învățate de echipa responsabilă pentru unele dintre cele mai extreme și exclusiviste proiecte auto. Rezultatul final reprezintă una dintre cele mai interesante mașini pentru piloții moderni.

„95-59 este rezultatul a tot ceea ce eu personal și noi, compania, am învățat și experimentat în decurs de trei decenii de la câștigarea cursei de la Le Mans”, a explicat Dean Lanzante.
Rezolvări tehnice
Proiectul personalizat a fost prezentat la recenta ediție a Goodwood Festival of Speed ca un concept de stil cu intenție de producție, cu caroseria complet din fibră de carbon finisată în gri Ueno asortată cu nuanța exactă a mașinii câștigătoare de la Le Mans din 1995. În esență, 95-59 se bazează pe o platformă McLaren actuală, folosind un șasiu atent reproiectat din fibră de carbon. Această arhitectură oferă rezistența și versatilitatea necesare, susținând găzduirea confortabilă a celor trei ocupanți.

În interiorul cockpitului nou proiectat și centrat pe șofer, un scaun central mobil și ușor este flancat de două scaune laterale pentru pasageri integrate în șasiul reproiectat. Puterea va depăși 850 CP cu un cuplu de 880 Nm, furnizat de un motor V8 twin-turbo revizuit de 4,0 litri, combinat cu o transmisie SSG cu șapte trepte.
„95-59 are un echilibru foarte natural. Prin însăși designul său, cu șoferul ca punct focal, funcționează ca o piesă de design, cu simetrie și forme foarte naturale”, explică designerul șef, Paul Howse. „Designul este o dezvoltare continuă a teoriei mele de design, bazată pe eficiența formelor organice, și am muncit din greu pentru a oferi ceva care să depășească limitele. La fel ca faimoasa victorie de acum 30 de ani, 95-59 este ceva ce nu a mai fost văzut sau realizat până acum. Cu toate acestea, lucrând îndeaproape cu Dean și echipa în fiecare etapă, am dezvoltat un design care rămâne fidel etosului a tot ceea ce a făcut Lanzante cunoscut în ultimele trei decenii.”

Cu o greutate de doar 1.250 kg, 95-59 este prezentat în cea mai ușoară și mai rafinată configurație a sa, cu „pachetul LM30” opțional care reduce aproximativ 20 kg din greutate. Această îmbunătățire oferă un raport putere-greutate de 700 CP pe tonă, poziționând 95-59 într-un grup exclusiv de supercar-uri. Pachetul LM30 include jante din aluminiu forjat super-ușoare, colectoare de evacuare din Inconel, țevi de eșapament și țevi secundare din titan, fixări ale caroseriei din titan și ecranare termică placată cu aur în întregul compartiment motor și evacuare, utilizată pentru protecția sa termică superioară.
Cumera de așteptat producția este limitată la doar 59 de unități. Iar dacă vă interesază achiziția unui exemplar, trebuie să dispuneți de 1020000 de lire sterline, adică „vreo” 1.181.381 de euro. Cu taxe.



Vă recomandăm și:
Fiat 500 Hybrid: variantă mild-hybrid cu motor termic 1.0 de 70 CP











