Noul Lexus LFA Concept debutează ca supercar electric, cu platformă comună cu viitorul model Toyota GR GT, dar fără motor V10, un salt ce va polariza fanii.
Un supercar electric, nu o replică a originalului

Modelul prezentat recent drept LFA Concept nu mai are nimic în comun cu motorul V10 care a consacrat primul Lexus LFA, produs în 500 de exemplare între 2010 și 2012. Noul prototip este 100% electric, o decizie surprinzătoare a mărcii japoneze, având în vedere reputaţia primei generaţii pentru sunetul inconfundabil şi performanţele atinse.
Lexus explică faptul că denumirea LFA nu mai este legată strict de automobile cu motoare cu ardere internă, ci simbolizează „tehnologiile pe care inginerii noștri trebuie să le păstreze şi să le transmită generaţiei următoare”.
Astfel, Lexus LFA Concept devine o reinterpretare liberă, menită să aducă spiritul LFA într-o eră electrică cu tot ce implică: liniște la rulare, setări de condus moderne și, probabil, altă dinamică generală.
Platformă Toyota GR GT, stil LFA, o combinaţie neaşteptată

Sub caroserie, Lexus LFA Concept împărtășește platforma uşoară din aluminiu a viitorului model sport de serie Toyota GR GT și versiunea acestuia de curse, GR GT3, ceea ce asigură un şasiu rigid, cu centru de greutate jos – fundaţia ideală pentru un sportcar. Dimensiunile sale sunt totuşi mai compacte comparativ cu GR GT: lungimea este redusă cu circa 130 mm, la 4.690 mm, lăţimea a crescut cu 40 mm, ajungând la 2.040 mm, dar înălţimea rămâne similară (1.195 mm). Nu a fost precizat ampatamentul, care are 2.725 mm în cazul coupeului Toyota.
Estetica conceptului are referinţe la LFA original: capotă ventilată cu prize de aer apropiate de cele clasice, dar designul general merge spre linii mai fluide, o combinaţie între eleganţă modernă şi aerodinamică atemporală.
Interior orientat către şofer

La interior, Lexus a ales un cockpit minimalist, concentrat pe experienţa de condus, cu un volan optimizat pentru utilizare sport şi cu comenzi dispuse ergonomic, care să permită operarea „fără să uiţi de drum”, după cum subliniază reprezentanții mărcii. Scopul declarat este de a crea o stare de „simbioză şofer-vehicul”, dar adaptată la realitatea unei platforme electrice, adică fără instrumente analogice sofisticate, fără zgomot de V10, dar cu rafinament, ergonomie și senzaţie de lux. Totuși, având în vedere că Lexus LFA Concept este deocamdată doar un prototip cu viitor incert, nu au fost comunicate valori concrete pentru putere, autonomie sau performanţe.
Viitor neclar, dar promiţător

Evenimentul de lansare a Lexus LFA Concept a avut loc pe 5 decembrie 2025, alături de prezentarea oficială a modelelor Toyota GR GT și GR GT3. Deşi LFA Concept este anunţat ca o evoluţie naturală, sub semnul principiului japonez „Shikinen Sengu”, prin care meseria de inginer auto se transmite şi se reînnoiește pentru generațiile următoare, producţia nu are încă o dată oficială.
Analistii speculează că, dacă va ajunge pe piaţă, modelul de serie derivat din LFA Concept ar putea apărea după GR GT, adică spre finalul acestui deceniu, dată fiind complexitatea tranziţiei către un supercar electric de volum redus şi finisaj premium. Noul LFA Concept marchează o ruptură evidentă cu trecutul glorios al supercarului cu motor V10, dar oferă o reinterpretare ambițioasă: combinaţia între ADN-ul sportiv, şasiu modern și motorizare electrică. Rămâne de văzut însă dacă va reuşi să convingă fanii, mai ales, pe cei care au „gustat” și apreciat Lexus LFA tocmai pentru sunetul său şi experienţa viscerală de condus.
Vă recomandăm și:
Century devine noua marcă de vârf a Toyota, poziționată peste Lexus






