Pentru constructorul Lexus anul 2017 a debutat cu prezentarea noii generații Lexus LS, chiar dacă evenimentul s-a petrecut pe tărâm american, la NAIAS. Atuurile cu care japonezii vor să „rupă gura târgului” sunt designul agresiv și tehnologia pusă la dispoziția împătimiților brandului.
Cea de-a cincea generație vine după aproape trei decenii de la apariția brandului, prima fiind lansată în 1989, și poate să concureze ușor cu nume mari din același segment ca Mercedes-Benz S-Class sau Audi A8.
Noul LS se inspiră din moștenirea Lexus și oferă linii care îmbină agresivitatea părții frontale cu eleganța profilului. Designerii japonezi au pornit în dezvoltarea modelului de la tradiționala foaie de hârtie goală și au împrumutat doar filozofia de design văzută recent pe modele precum coupe-ul LC sau pe cea mai nouă generație a SUV-ului RX.
Sistemul audio este semnat de compania Mark Levinson și aduce în prim-plan o tehnologie de contracarare a zgomotelor de rulare.
Sistemele de bază ale mașinii sunt accesate în trei moduri: prin display-ul central de 12,3 inci, cu ajutorul touchpad-ului de pe consola centrală despre care Lexus susține că a fost dezvoltat pentru a imita mișcările de bază de pe smartphone și printr-un Head-Up Display color care proiectează informațiile de rulare pe parbriz, în câmpul vizual al șoferului, despre care producătorul afirmă că are cea mai mare suprafață din întreaga industrie auto. Profilul bordului este orientat către șofer.
Pentru habitaclu designerii au pus în aplicare ceea ce niponii numesc „omotenashi”, principiul după care șoferul este privit ca partener, anticipează nevoile sale și acționează în consecință. Piesele centrale ale interiorului sunt scaunele ventilate care permit și masaj Shiatsu pentru clienții mai pretențioși, totodată fiind și o metodă holistică de tratare a organismului. Iluminarea ambientală și alte elemente de confort, precum cotierele integrate în portiere, sunt preluate din folclor. Lemnul din habitaclu este rezultatul îmbinării metodelor tradiționale de prelucrare cu noile tehnologii, cum este tăierea cu ajutorul laserului.
Denumit „coupe-ul cu patru uși”, noul model urmează tendința de extindere a gabaritului,
dar în care înălțimea mașinii a scăzut ușor la 1450 mm. Sunt disponibile cinci modele de jante, de 19 și 20 de inch și, opțional, suspensii pneumatice care se ajustează în momentul deschiderii ușilor de la cheia inteligentă facilitând accesul în interior.
Noul model este mai ușor cu 90 de kilograme față de cel anterior datorită materialelor folosite la construcția șasiului și a panourilor de caroserie și, în plus, inginerii japonezi au coborât centrul de greutate al mașinii. Vechiul motor V8 este înlocuit de un V6 bi-turbo, de 3,5 litri, ce dezvoltă 420 de cai putere, acesta fiind cuplat cu o cutie automată cu 10 trepte folosită prima dată pe generația anterioară. Transmisia automată oferă tehnologia clasică cu convertizor de cuplu, însă, japonezii spun că timpii de schimbare ai treptelor rivalizează cu cei oferiți de una cu dublu ambreiaj.
La capitolul siguranță LS dispune de pachetul Lexus Safety Sistem+, care dispune de un set complet de sisteme active și pasive cum este cel pentru detectarea pietonilor: în cazul în care mașina este alertată de iminența impactului cu un pieton pe banda de rulare, aceasta preia controlul frânelor și al direcției pentru evitarea coliziunii.
Text: Cristina POP / Foto: LEXUS