LF-Z Electrified: Privire asupra viitorului

0
92

LF-Z Electrified este un concept de SUV electric care prefigurează designul, tehnologiile și aspectul interior al automobilelor mărcii japoneze Lexus. Aceasta va lansa primul model electric în 2025, iar până atunci va miza pe mașinile pe benzină și hibride pe care le are acum în gamă.

Lexus LF-Z Electrified Concept prefigurează viitorul producătorului auto nipon în ceea ce privește ­designul și tehnologia viitoarelor sale modele. Acest SUV se bazează pe o arhitectură concepută exclusiv pentru vehiculele cu „zero emisii”. Dispunerea bateriei în centrul mașinii, sub podea, și a motorului pe puntea spate a dus la un design care combină o capotă plonjată și o parte posterioară ridicată. Conceptul are 4.880 mm lungime, 1.960 mm lățime și 1.600 mm înălțime, cu ampatament de 2.950 mm. În față, regăsim calandrul trapezoidal caracteristic modelelor Lexus din ultimii ani, cu un efect stilistic de caroiaj pe laturi, pentru a asigura tranziția spre panourile întunecate situate sub unitățile optice. Acestea din urmă, foarte subțiri, păstrează semnătura luminoasă în virgulă caracteristică Lexus. Flancurile prezintă muchii ascuțite și pliuri multiple. Partea din spate este mai simplă, cu o bandă luminoasă și difuzor de aer care accentuează lățimea vehiculului. Întreg ansamblul oferă un aspect destul de agresiv mașinii, întărit de arcele roților și montanții de culoare neagră.
Lexus afirmă că a proiectat conceptul „cât mai instinctiv posibil”, inspirându-se, în special, din relația dintre un călăreț și calul său. Volanul evocă astfel frâiele, prin forma sa, care amintește și de faimosul volan Tesla Yoke. Toate instrumentele, de la tabloul de bord digital la display‑ul multimedia, sunt grupate într-o singură unitate, deasupra volanului, cu trei ecrane orientate către șofer. Comenzile sunt amplasate pe volan. Potrivit Lexus, această arhitectură va fi găsită la bordul modelelor sale viitoare. Direcția este 100% electrică. Aspectul concentrat al panoului de bord și acoperișul panoramic servesc atât pentru a îmbunătăți vizibilitatea, cât și pentru a oferi o senzație de spațiu la bord. SUV-ul este echipat cu un asistent vocal și inteligență artificială capabilă să învețe de la utilizatorul său, pentru a-i oferi sugestii relevante cu privire la, de exemplu, rutele care trebuie parcurse.
Motorul electric cu care este echipat LF-Z Electrified dezvoltă 544 CP și 700 Nm de cuplu și este integrat în noul sistem de tracțiune integrală Direct4 al Lexus. Astfel, fiecare dintre cele patru roți este direct asociată cu motorul, cuplul fiind distribuit electronic într-o manieră variabilă, în funcție de condiții. În ciuda unei mase de 2.100 kg, conceptul poate ajunge de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde potrivit Lexus, care anunță o viteză maximă de 200 km/h. Bateria litiu-ion de 90 kWh, răcită cu lichid, oferă o autonomie de 600 km în ciclul WLTP și acceptă o putere de încărcare de 150 kW.
Ca și în cazul altor mărci, acest concept marchează începutul unei noi ofensive electrificate la Lexus. Divizia premium a grupului Toyota intenționează să lanseze 20 de modele noi până în 2025, inclusiv mai multe vehicule electrice, precum și versiuni hibrid simple și de tip plug-in. Pentru a progresa în această direcție, Lexus va deschide un nou centru tehnologic și comercial în orașul Shimoyama, Japonia, în martie 2024.

Foto: Lexus

http://www.autotestmagazin.ro/lexus-ls-identitate-si-traditie/

http://www.autotestmagazin.ro/lexus-ux-mic-si-pretentios/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 × = patruzeci cinci