Limuzina Varșovia impresionează prin tema designului şi prin pachetul tehnologic propus. Cu excepţia primelor limuzine Tatra făcute de cehi, restul automobilelor cu pretenţii de acest tip fabricate mai în estul Europei nu se remarcau prin originalitate sau soluţiile oferite. Ele erau reinterpretări ale maşinilor văzute „peste gard”, în curtea vecinilor occidentali. Poate că a venit timpul ca „estul” să arunce din nou mănuşa, asemenea momentului când limuzinele ceheşti îşi făceau apariţia pe „bătrânul continent”.
Când vorbim despre limuzine, ne vin repede în gând nume sonore, din trecut sau din prezent…. dar ele nu sunt din Europa de Est. Au mai existat excepţii, limuzinele Tatra interbelice şi chiar şi cele de după război. Nu luăm în calcul acum vehiculele făcute pentru clasa politică, precum celebrele maşini ZIL. Ne referim la cele făcute pentru oamenii dispuşi să plătească preţul pentru un automobil elitist care se remarcă prin eleganţă, confort şi tehnologiile de vârf ale vremii încorporate în el. În prezent, surpriza vine de la o companie nou formată, din… Polonia.
Limuzina Varşovia, denumită asemenea capitalei, conceptul propus nu este cu nimic mai prejos decât propunerile prezentate de producătorii consacraţi. Automobilul impresionează prin tema designului şi prin pachetul tehnologic propus. Nimic nu pare să fi fost neglijat la limuzina Varșovia. Este de lăudat faptul că nu este o copie a unor idei prezentate deja şi care să pară „wow” doar prin faptul că sunt propuse de o firmă recent apărută, dintr-o ţară fără tradiţie în acest segment exclusivist.
Poate că maşina nu o să scape de titluri de tabloid de genul „Nu o să îţi vină să crezi, limuzina care bate granzii Europei!”, însă chiar nu prezintă până în acest moment niciun complex de inferioritate faţă de alte maşini din această clasă exclusivistă a limuzinelor de lux. Aspectul clasic, în trei volume, este arhetipal pentru o limuzină care trebuie să păstreze elemente atemporale, menite să îi asigure frumuseţea şi peste ani de zile. Evitarea unor artificii de design în materie de volum general, care acum pot să fie la modă, înlătură riscul ca peste ani de zile maşina să pară depăşită stilistic. La nivel de detalii, la limuzina Varșovia minimalismul asigură şi el atemporalitatea cerută pentru un asemenea automobil. Un exemplu este dat de farurile foarte subţiri care desenează discret, dar într-o manieră foarte tehnologică, identitatea părţii frontale sau stopurile care, într-o manieră asemănătoare, minimalistă, sunt transpuse sub forma a două tăieturi orizontale în suprafaţa cu aspect metalic a caroseriei. Există și câteva excepții de la regulă, reprezentate de elemente care fac trimitere directă la trenduri foarte actuale. Acestea sunt romburile „profilate” pe suprafaţa caroseriei.
Revenind la compoziția generală, la limuzina Varșovia aria vitrată de proporţii generoase este subliniată de un contur sub forma unei rame nichelate. Generozitatea ei contribuie la atmosfera de calm de care ai parte la interior. Lipsa montantului „B” subliniază mai departe eleganța acestui automobil prin accesul lejer pe care îl oferă spre interior. Referitor la habitaclu, lucrurile sunt şi mai evidente. Avem în faţă un birou mobil, demn de un CEO, cu un design inspirat din zona ambarcaţiunilor şi o ergonomie asigurată de fotolii cu funcţii de SPA. Este un spațiu pretabil atât destinației de birou cât și celei de relaxare, pentru oamenii de afaceri foarte ocupaţi, dar şi foarte exigenţi cu mediul în care îşi desfăşoară activitatea. Pentru că asemenea maşini exclusiviste sunt conduse de şofer, iar proprietarul stă în spate, prin eliminarea scaunului de lângă şofer s-a făcut loc pentru atingerea unui nivel de confort demn de un fotoliu pentru relaxare. Poţi să stai cu picioarele în poziţie orizontală, ca într-un şezlong la mare.
Din datele furnizate de producător, fotoliul are mulţi senzori încât pot să fie ajustaţi o mulţime de parametri. Putem aminti de reglaje privind cât de „tare” să fie suprafaţa sa, temperatura, funcţia de masaj… etc. Materialele utilizate sunt naturale şi sunt reprezentate de piele, lemn, argint sau elemente minerale. Un loc aparte este deţinut de cele două ecrane luminoase de 19 inci, capabile să afişeze de la grafice bursiere până la teme de relaxare benefice după o zi încărcată de lucru. După ce am parcurs exteriorul automobilului cât şi interiorul, ne-a mai rămas partea tehnică. Şi acest aspect este la înălţime din punct de vedere al propunerilor. Avem în faţă un automobil hibrid, alimentat de la bateriile dispuse în podea. Acestea „hrănesc” motorul, ajutându-l astfel să pună roțile în mișcare. În caz de necesitate, motorul termic are exclusiv un rol de generator. Acesta furnizează energia electrică pentru bateriile descărcate. Autonomia este de 350 km în modul exclusiv electric şi de 850 km în cazul în care îşi aduce aportul şi agregatul termic. Deoarece pentru un vehicul dintr-o asemenea clasă, posibilitatea de personalizare exclusivă reprezintă o cerinţă obligatorie, producătorul afirmă că pune la dispoziţia clienţilor o echipă de designeri gata să mulţumească şi cele mai exigente cerinţe. Preţul acestui „pachet” tehnologic nu a fost încă dezvăluit, însă la cum se prezintă conceptul Varşovia, nu va fi un chilipir. Maşina urmează să intre în producţie începând cu anul 2018, într-o cadenţă de circa 50 de automobile pe an.