Lotus Theory 1, supercar electric cu trei locuri și 1.000 CP

0
51

Conceptul Lotus Theory 1 anunță viitorul modelului Esprit, cu un motor electric ultraputernic, o greutate „controlată” și un habitaclu surprinzător cu trei locuri, asemănător cu cel al supercarului McLaren F1.

Lotus tocmai a lansat pe piață două mașini electrice, SUV-ul de clasă mare Electre și coupeul cu patru uși  Emeya. Producătorul auto britanic, care întâmpină dificultăți serioase în atingerea obiectivelor sale ambițioase de vânzări, comercializează și Emira, ultimul său model cu motor termic, și supersportiva Evija. Conceptul Theory 1 (cod intern: Type 135), pe care îl puteți admira în imaginile care însoțesc acest articol, este un indiciu al unuii hypercar care ar putea fi „Lotus-ul Esprit al secolului 21”.

Stilul lui Theory 1 a evoluat clar față de liniile modelelor Evija și Emira, optând pentru un design minimalist, dar cu atât mai spectaculos. Sesizăm și câteva referințe subtile la Esprit-ul original. Portierele lui Lotus Theory 1 au mecanism de deschidere spectaculos, stil elitră, și nu există oglinzi retrovizoare exterioare, acestea fiind înlocuite cu camere video.

Ceea ce impresionează și mai mult este cabina. Habitaclul are doar trei locuri și se constituie într-un mediu ultraconectat, construit în jurul sistemului de infotainment Lotuswear și a capacităților de conducere autonomă. Scaunul șoferului este poziționat în centru, cu cele două pentru pasageri ușor retrase. Aceeași configurație și aranjament cu trei scaune găsim și la alte modele supersport: McLaren F1 și Speedtail, GMA T.50 (proiectat și construit de Gordon Murray Automotive).

Sub caroserie, Theory 1 ascunde un motor electric care dezvoltă nu mai puțin de 1.000 de cai-putere. Acesta permite o accelerație de la zero la 100 km/h în mai puțin de 2,5 secunde și viteză maximă de 320 km/h. Conceptul are tracțiune integrală. Greutatea sa este una rezonabilă pentru o mașină electrică, cu un total „sub 1.600 kg” la gol, conform producătorului. Supercarul are caroserie monococă din fibră de  carbon reciclată, și, datorită bateriilor de 70 kWh, „ar putea depăși 400 km autonomie”, spun cei de la Lotus.

Rămâne de văzut cum se va concretiza acest concept într-un model de serie, așteptat nu mai devreme de 2027.

Vă recomandăm și:

Lotus Eletre: Un nou început

 

Lotus Emeya – Pregătit de lansare

Lotus Emira: Ultimul motor

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 4 = douazeci patru