Lunaz – Rolls Royce: Clasic Și hi-tech

0
118

O mică companie britanică, specializată în restaurarea și electrificarea mașinilor clasice, dă o adevărată lecție prestigioasei mărci Rolls Royce, care încă nu are un model electric în ofertă. Lunaz a prezentat primul Rolls Royce electric și anunță că îl va produce într-o serie limitată.

Lunaz Design, care are sediul în Silverstone, Anglia, a anunțat că va declanșa procesul de convertire a 30 de modele clasice Rolls Royce în automobile electrice. Compania, înființată de David Lorenz, a proiectat și dezvoltat, prin forțe proprii, o platformă tehnică electrică „pentru a insufla viață nouă în mașinile clasice”, după cum se precizează în prezentarea pe care și-o face pe pagina sa de internet. Lunaz va cumpăra și chiar va recupera din cimitirele de mașini exemplare Rolls Royce de acum 50-60 de ani și chiar mai vechi, pe care le va restaura fidel și le va transforma în mașini electrice, „reînviind frumusețea lor originară și transformându-le în autovehicule cu performanțe înalte și care oferă o experiență de condus lipsită de stres”. Deja, Lunaz a făcut acest lucru cu un alt model clasic de renume, Jaguar XK120 din 1953. Acesta are acum motor electric de 276 kW (375 CP) și cuplu de 700 Nm, cu baterii de 80 kWh capacitate totală.
Primul Rolls Royce electric deja transformat în limuzină electrică, și care și-a găsit client, este un Phantom V din 1961. Firma din Silverstone anunță că se va ocupa și de alte modele Rolls Royce, la rând fiind un Silver Clouds, pentru care nu a precizat anul de fabricație. Procesul începe cu dezmembrarea completă a mașinii, până la ultimul șurub, piesele sunt scanate 3D, cântărite, pentru a se înregistra repartiția maselor, și apoi restaurate la starea lor de nou. Când această etapă, care include și tot ceea ce se află în habitaclu, s-a încheiat, întreg ansamblul se montează pe platforma electrică proiectată de Lunaz Design. Firește, motorul termic, cutia de viteze, eșapamentul, rezervorul de benzină și tot ceea ce are legătură cu platforma tehnică inițială nu-și mai au rostul și sunt îndepărtate. Bateriile modulare se dimensionează și se montează astfel încât să nu fie afectată repartiția inițială a maselor. Phantom V electric are opt locuri, câte trei pe banchetele față și spate, plus două scaune rabatabile pe laterale. Și, pentru că suntem în secolul XXI, mașina primește și dotări de ultimă generație, cum ar fi un sistem multimedia de top, ce include două monitoare pentru locurile din spate, cruise control, sistem de frânare regenerativă. Fiecare client va putea să-și pună propria amprentă asupra mașinii sale și va fi consiliat chiar de către directorul de design al Lunaz, Jen Holloway, în alegerea culorilor caroseriei și interiorului, plus finisajele și dotările pe care le vrea.

Firma britanică nu a precizat datele tehnice ale platformei electrice pentru Phantom V, cum ar fi puterea, cuplul, performanțele dinamice pe care le atinge mașina, ci doar a asigurat că acestea sunt de vârf și a subliniat că setul de acumulatori este cel cu cea mai mare capacitate, 120 kWh, din lume, dintre cele de serie, și garantează o autonomie de 300 mile (peste 480 km).
Rolls Royce Phantom V by Lunaz Design costă 500.000 de lire sterline, aproximativ 545.000 euro, fără taxe. Ceva mai ieftin va fi Rolls Royce Silver Clouds by Lunaz Design, 350.000 lire sterline (381.500 euro). Acesta va avea baterii de 80 kWh, dar pentru că este mai mic și mai ușor decât Phantom, va atinge aceeași autonomie.

Foto: Lunaz Design

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 × unu =