O nouă marcă auto își face loc în Europa. Chinezii de la Lynk&Co s-au lansat oficial pe șapte piețe europene cu un concept nou și SUV-ul Lynk&Co 01. Marca face parte din grupul Geely ce deține și brandul Volvo.
Marca Lynk&Co există încă din 2016, dar până acum și-a desfășurat activitatea în țara de origine, China. Parte din grupul Geely, este poziționată între marca de volum Geely și brandul premium Volvo, ambele deținute de Zhejiang Geely Holding Group. Gama mărcii Lynk&Co este compusă momentan din cinci modele, botezate simplist cu cifre de la 01 la 06.
Lipsește modelul Lynk&Co 04, un hatchback compact bazat pe modelul 03, ce urmează să fie lansat în viitorul apropiat.
Toate aceste modele sunt disponibile pentru piața din China, dar Lynk&Co are planuri globale, așa că, din această toamnă, SUV-ul Lynk&Co 01 va fi disponibil și pe câteva piețe din Europa de Vest.
SUV-ul este dezvoltat pe arhitectura modelului Volvo XC40, iar chinezii aduc și un sistem diferit pentru utilizarea mașinilor sale. Lynk&Co propune un abonament lunar pentru închirierea mașinilor.
Sistemul este disponibil direct online pe platforma Lynk&Co unde clienții își pot face cont și pot alege dintre două variante: închirierea mașinii pentru suma lunară de 500 euro sau achitarea unei taxe la utilizarea acesteia.
Cei care aleg să plătească un abonament lunar pot subînchiria mașina la rândul lor în sistem car sharing. Dacă totuși clientul vrea să cumpere mașina, Lynk&Co va deschide și o serie de Offline Stores, primul showroom urmând să fie inaugurat la Amsterdam, în Olanda.
Prețul de vânzare pentru SUV-ul Lynk&Co 01 nu a fost încă comunicat pentru piața europeană. Mentenanța modelelor chinezești va fi făcută în actuala rețea de service-uri Volvo.
Modelele oferite de Lynk&Co vin gata configurate, clienții putând alege doar culoarea. Pentru Europa vor fi disponibile doar nuanțele negru și albastru.
Vor exista două variante de motorizare electrificate pentru SUV-ul Lynk&Co 01, ambele comune cu cele utilizate de modelul Volvo XC40. Prima variantă este trenul de rulare hibrid format din motorul de 1,5 litri în trei cilindri, pe benzină, împreună cu un motor electric pentru un total de 196 CP.
A doua variantă este un plug-in hybrid care folosește același motor, dar în varianta cu puterea mărită la 180 CP, împreună cu un motor electric de 75 CP pentru un total de 260 CP. Motorul electric este alimentat de o baterie de 17,6 kWh.
Modelul Lynk&Co 01 va fi disponibil pe piețele din Olanda, Suedia, Germania, Belgia, Italia, Franța și Spania.
Dacă modelul va fi primit bine și va avea succes la publicul european, nu este exclus să vedem și modelele 02 și 03 în Europa. SUV-ul Lynk&Co 02 este un SUV ce împarte platforma cu modelul 01 și cu Volvo XC40, iar 03 este un sedan dezvoltat tot pe platforma CMA. În China, modelul Lynk&Co 03 este echipat cu un motor pe benzină cu trei cilindri de 1,5 litri ce dezvoltă 150 CP și un propulsor de 2,0 litri benzină de 190 CP. Modelul 03 TCR este folosit de divizia Cyan Racing în Campionatul European de Turisme WTCR, unde ocupă prima poziție în clasamentul din acest sezon. Cyan Racing și Lynk&Co au obținut titlul în clasamentul echipelor în sezonul 2019, devansându-i pe rivalii de la Hyundai.
Foto: LYNK&CO