O siluetă robustă, o culoare verde pastelat și multă funcționalitate prietenoasă. Nimic greoi, nimic atavic. Totul este modernizat la noul Ford Tourneo Courier într-o asemenea manieră încât indiferent că este vorba de muncă sau distracție ai pe cine să te bazezi.
Deliciul noului Ford Tourneo Courier este … multiplu.
În primul rând, noul Ford Tourneo Courier este construit la Craiova. Așadar, un prim prilej de mândrie. Apoi, nu poți ignora uşile laterale culisante, cu deschideri ample, care îi conferă o savoare aparte și care îşi găsesc foarte rapid o sumedenie de aplicaţii practice. Accesul ultra facil pentru pasageri sau posibilitatea de deschidere totală în condiţii de spaţii laterale îngustate sunt doar cele mai evidente. În niciun caz singurele.
Prin urmare, devine posibilă încărcarea unor obiecte voluminoase pe bancheta spate rabatată parţial sau complet atunci când hayonul masiv nu poate fi deschis din considerente de spațiu. Aşadar, pot fi considerate fără ezitare o necesite şi nu un moft. În plus, sunt standard pe toată gama.
Generozitatea e la ea acasă la bordul noului Ford Tourneo Courier!
Volumul util cu bancheta spate rabatată ajunge până la 2162 litri!
Dar nu te poți plânge de spațiul pe care îl ai la dispoziție nici dacă bancheta rămâne pe poziție. 1188 litri utili împreună cu un hayon care eliberează o deschidere de aproape 118 cm lăţime şi peste 111 cm înălţime sunt aspecte esențiale subordonate caracterului practic.
Nici adâncimea spaţiului util, măsurată până la baza banchetei spate cu hayonul închis, nu este una modestă: aproximativ 102 cm.
În tot ceea ce oferă ca disponibilitate practică, înălțimea plafonului este esențială.
Contibuie nu numai la volumul maxim al spațiului util dar și la senzaţia de spaţiu resimţită de pasageri, indiferent de locul pe care îl ocupă. În același timp permite acomodarea tradiționalei poliţe deasupra parbrizului.
Atmosfera interioară este foarte aerisită şi deosebit de primitoare.
Se potriveşte perfect cu specificul unui automobil de familie, reuşind să inducă fără pic de efort o atmosferă de bună dispoziţie şi de vacanţă.
Multitudinea de posibilităţi de depozitare nu îi umbresc această predilecţie. Dimpotrivă, mi se pare că o accentuează. Planşa de bord găzduieşte în spatele panoului cu display-uri un spaţiu alungit şi un alt set de alveole pe partea pasagerului.
Consola mediană mai adăugă încă şase spaţii de depozitare completate de cele strategic plasate atât în portierele față cât şi în uşile culisante spate.
Prima impresie pe care o am odată instalat la comenzile noului Ford Tourneo Courier este una de prospeţime.
De actualitate. De bun gust tratat într-o manieră minimalistă. Versiunea de echipare de top, Active, etalează pe segmentul frontal al bordului un ornament striat care include şi setul de comenzi fizice. Opt la număr, îngrijit lucrate.
Șase dintre ele sunt integrate într-o bandă cu aspect continuu, astfel că balastul vizual pe care îl generează comenzile fizice multiple este eliminat. Totodată conferă planşei de bord eleganță şi rafinament. Aprecierea este cu atât mai interesantă cu cât materialele din care este confecţionată aceasta nu sunt din gama molcomă. Este vorba de plastic dur cu aspect utilitar.
Volanul cu reglaj pe verticală şi în profunzime surprinde prin modul emolient în care culisează. Scaunul de la şofer are posibilitate de reglare pe verticală dar şi reglaj lombar, astfel încât îmi găsesc rapid poziţia optimă de condus.
Cu un aspect îngrijit şi cu o tapiţerie care combină materiale cu texturi plăcute, scaunele oferă o ergonomie reconfortantă. Nu te obosesc la drum lung şi te susțin cu fermitate atât în zona şezutului cât şi în cea a spătarului.
Posesor a nu mai puţin de 10 suprafeţe vitrate, noul Ford Tourneo Courier beneficiază de un habitaclu foarte luminos.
Nu doar numărul geamurilor este important ci şi dimensiunile acestora. Prin urmare, eşti inundat cu lumină din toate direcțiile.
Ecranul din spatele volanului are dimensiuni generoase şi conţine nu mai puţin de nouă meniuri principalele. Printre acestea MyView, operaţii de mentenanţă (afişează în procente durata de viaţă a uleiului – 86% la momentul realizării testului), navigaţie, setări complete plus informaţii călătorie (Trip Computer).
Motorul de niciun litru, are trei cilindri și debutează cu un ralanti discret, aproape fără trepidaţii.
Totuși „zornăitul” specific acestor propulsoare persistă. Cuplat la transmisia automată cu dublu ambreiaj şi şapte raporturi are un comportament energic. Răspunde prompt şi entuziast pe accelerări şi nu este demoralizat dacă îl obligi să se adapteze ritmului de pe autostradă.
La 130 km/h, turaţia este undeva până în 3000 rpm iar consumul instantaneu se învârte în jurul valorii de 8 litri. La 100 km/h, turaţia scade la circa 2000 rpm iar consumul oscilează nehotărât între 5 şi 6 litri.
Devine uşor gălăgios pe accelerările făcute undeva deasupra pragului de 4-5000 rpm. Dar trage cu abnegație şi se armonizează de minune cu modul onctuos în care schimbă treptele transmisia automată cu dublu ambreiaj.
Sistemul de climatizare, integral configurabil via display-ul central, este foarte bine dimensionat raportat la volumul interior. După ce a stat parcat în soare într-o zi toridă, eficiența sa este demonstrată de rapiditatea cu care face plăcută temperatura în interior. Pentru un plus de confort are şi funcţie automată pentru ajustarea ventilatorului în funcţie de preferinţe sau nevoi: încet, mediu şi puternic.
Prevăzut cu nu mai puţin de 11 sisteme de asistență pentru şofer, noul Ford Tourneo Courier este un partener de drum nu doar extrem de agreabil dar şi foarte sigur. Există pilot automat autoadaptiv, asistenţă pentru păstrarea benzii de rulare, acoperirea unghiurilor moarte dar şi alertă de drum greşit sau frânarea de urgenţă automată.
Oglinzile retrovizoare mari oferă o acoperire foarte bună a câmpului vizual spate şi lateral. Pentru uşurinţă sporită, manevra de dat cu spatele beneficiază suplimentar şi de informaţiile oferite de camera video cu predicţia traiectoriei.
Direcţia este plăcută, suspensiile suficient de confortabile încât să nu deranjeze dar să ofere şi capacitatea de susţinere necesară unei sarcini utile de 550 kg. Frânele, cu tambur la puntea spate, răspund ferm. Dar maniera în care o fac este lipsită parcă de progresivitate ca urmare a unei curse relativ mici a pedalei de frână.
Mă despart de noul Ford Tourneo Courier cu regret. Spaţios, extrem de bine pregătit din punct de vedere al funcţionalităţii şi reconfortant la drum lung, oferă într-un pachet estetic modern cam tot ce ai avea nevoie de la o maşină „bună la toate”.
Fie că preferi destinaţii departe de casă, fie ca ai poate o familie numeroasă sau foloseşti maşina şi în interes de serviciu, noul Ford Tourneo Courier ştie cum să se facă util. Dar mai ales, plăcut.