Maserati a colaborat cu americanii de la Vita Power pentru a dezvolta Tridente, o barcă de lux cu propulsie electrică. Proiectul Maserati Tridente a fost prezentat în paralel cu GranCabrio Folgore, GT-ul decapotabil cu care marca italiană își extinde oferta de mașini electrice.
Vita Power și Maserati afirmă că împărtășesc aceeași viziune privind viitorul mobilității și caută să nu facă niciun compromis legat de performanțele și eleganța produselor lor. Având sediul central în Bay Area, San Francisco, California, Vita Power este o companie în domeniul tehnologiilor marine. Potrivit propriei prezentări, firma a fost fondată „în scopul reducerii impactului asupra mediului marin, prin dezvoltarea unui ecosistem integrat de soluții de propulsie și bărci exclusiv electrice, pentru aplicații comerciale și recreaționale, sprijinite de o infrastructură de încărcare ușor accesibilă”.
Maserati Tridente, suficientă pentru o plimbare mai lungă
Barca cu zero emisii, al cărei design aparține celor de la Maserati, are 10,5 metri lungime și este dedicată navigării diurne pe lacuri și pe apele marine din apropierea coastelor. Sistemul său de propulsie este format din două motoare electrice Vita Power ce produc 600 CP, în total, și este alimentat de un pachet de baterii cu capacitatea de 252 kWh. Viteza de croazieră a șalupei este de 25 de noduri (46 km/h), iar cea maximă atinge 40 de noduri (74 km/h). Acumulatorii asigură o autonomie cuprinsă între 55 și 80 de km (30-43 mile marine) și pot fi încărcați în mai puțin de o oră, conform producătorilor. Pe lista de opțiuni pentru Maserati Tridente există și un dispozitiv ZipWake, folosit pentru corectarea pozitiei navei pe apă, astfel ca navigarea să fie mai lină atunci când viteza este mare.
Tot niște americani construiesc Maserati Tridente
Barca poate transporta până la șase persoane într-un cockpit care poate fi configurat în mai multe feluri, inclusiv ca spațiu de servit prânzul sau cina. La pupa există o zonă unde se poate face plajă, dar și o scară pentru coborârea în apă și un duș mobil. La prova, sub punte, este amenajată o cușetă dotată cu toaletă. Barca de viteză este fabricată, din fibră de carbon, în șantierul naval al Hodgdon Yachts, o companie din statul american Maine.
Hodgon construiește nave de peste 200 de ani și, în prezent, este una dintre firmele renumite la nivel mondial pentru superiahturile pe care le lansează la apă. Asta face ca Maserati Tridente să nu fie deloc ieftină: cei interesați trebuie să achite peste 2,45 milioane de euro pentru a deveni proprietari ai unui exemplar.
Vă recomandăm și: