Maşina lui Elvis Presley

0
171

masina lui Elvis (1)Mașina lui Elvis Presley, BMW-ul 507 folosit de regele rock&roll-ului în perioada în care a fost staționat în Germania ca soldat în armata americană, a fost recondiționată de specialiștii din Munchen și revine în atenția noastră.

masina lui Elvis (28) masina lui Elvis (29)Timp de aproape cinci dece­nii s-a considerat că maşina lui Elvis (BMW-ul 507) a dispărut. Principala problemă era numărul de şasiu al maşinii condusă de către „Rege”. Existau îndoieli şi dacă Elvis Presley a transportat vreodată maşina în SUA după încheierea stagiului militar din Germania, iar nimeni nu ştia nimic cu privire la deţinătorii ulteriori ai automobilului. Toate piesele acestui puzzle au fost reunite datorită specialiştilor de la BMW Group Classic Archives şi  jurnalistei americane Jackie Jouret, care lucrează pentru revista „Bimmer” din California.

În 2006, ea căuta deja modelul BMW 507 al lui Elvis prin ştirile acelor vremuri şi literatura de specialitate. De-a lungul cercetării, a descoperit un detaliu esenţial. Diferite surse evidenţiau faptul că acest BMW 507 care i-a fost livrat lui Elvis Presley în Germania nu a fost un automobil nou, ci fusese folosit anterior de pilotul Hans Stuck. Între mai şi august 1958, legendarul pilot interbelic reușea să câştige numeroase competiţii de viteză pe traseu montan în Germania, Austria şi Elveţia. Performanţele erau realizate într-un BMW 507 alb, cu numărul de şasiu 70079 şi numărul de înmatriculare M-JX 800.
masina lui Elvis (27)După fiecare cursă, automobilul era întreţinut cu grijă la BMW. Motorul a fost modernizat şi o nouă transmisie a fost montată când a ajuns la un dealer din Frankfurt, în toamna anului 1958. Tânărul soldat american Presley avea 23 de ani la acea vreme şi a venit pentru a vedea automobilul şi pentru a-l testa. A fost imediat impresionat şi a decis să cumpere maşina. Fotografiile efectuate atunci arată că numerele de înmatriculare pentru export erau deja montate pe BMW 507. Ulterior, i s-au dat numere de înmatriculare din partea armatei SUA care s-au schimbat an de an. Acesta este unul dintre motivele pentru care identificarea automobilului s-a dovedit a fi complicată. Specialiştii BMW Group Classic Archives au confirmat istoricul automobilului atunci când au descoperit o ofertă de asigurare din decembrie 1958, care conţinea numărul de şasiu 70079 împreună cu înregistrarea deţinătorului maşinii: Elvis Aaron Presley.
Rogele rock-ului a folosit mașina pentru a se deplasa între reședința sa din Germania și baza militară americană din Friedburg. Pentru că primea mereu mesaje de dragoste scrise cu ruj de la admiratoarele sale, Presley a decis să vopsească mașina în roșu.
În martie 1960, și-a terminat serviciul militar în Germania. A adus BMW-ul 507 în America, dar avea să îl schimbe la un dealer Chrysler din New York. Ulterior, maşina lui Elvis a fost vândută prezentatorului de radio Tommy Charles pentru un preţ de numai 4.500 de dolari.

Au urmat alte două schimbări ale proprietarului, iar BMW 507 a luat calea Californiei. Inginer în industria aerospaţială, Jack Castor a achiziţionat automobilul în 1968 şi l-a folosit ocazional pentru plimbări înainte de a depozita maşina pentru o restaurare ulterioară. Castor era un colecţionar pasionat și de-a lungul anilor a strâns un număr impresionant de automobile de epocă la Half Moon Bay, la sud de San Francisco. El a fost de acord ca automobilul să fie trimis în Germania pentru restaurare, dar, din păcate, nu a mai putut vedea rezultatul final, Jack Castor trecând în neființă în noiembrie 2014.
Starea modelului cu două locuri a fost un adevărat motiv de îngrijorare. Chiar dacă piesele originale ale caroseriei şi alte componente erau aproape toate prezente, roadsterul îşi pierduse motorul şi cutia de viteze.

Automobilul a fost dezmembrat complet, un proces care, în acest caz special, a durat o săptămână întreagă, faţă de două zile cât era prevăzut în prima fază. Iniţial, caroseria de aluminiu a fost separată de ansamblul podelei realizat din tablă de oţel. Aceasta a fost singura modalitate de păstrare, cât mai mult posibil, a materialului original. Apoi, vopseaua a fost îndepărtată de pe ansamblul podelei într-o baie de acid – aceeaşi operaţiune pentru caroserie s-a făcut într-o baie alcalină.
Măiestria tradiţională în stilul anilor ‘50 a fost îmbinată cu procedurile high-tech de producţie din prezent. Bordul a fost turnat din nou pe baza originalului. Tapiţeria de piele a fost creată pentru a se potrivi cu precizie cu modelul din fotografiile şi cataloagele vechi.
Motorul V8 de 3,2 litri pentru BMW 507 al lui Elvis a fost reconstruit complet din piese de schimb. Maşina lui Elvis recondiționată și-a recăpătat și albul original. masina lui Elvis (33)

Articolul precedentGina Pistol: „Visul meu a fost să-mi cumpăr un Tico”
Articolul următorDe viță nobilă
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase − = 3