Mașini cu volan pe dreapta. Ce se întâmplă în cazul unui BREXIT fără acord

0
98

Mașini cu volan pe dreapta. INFORMARE
Modificări ale activităților specifice Registrului Auto Român care se adresează vehiculelor provenite din UK, aplicabile începând cu data de 30.03.2019 NUMAI DACĂ NU SE SEMNEAZĂ Acordul de retragere al UK SAU NU SE PRELUNGEȘTE, de comun acord, data de retragere a UK din blocul comunitar.

Este foarte important de știut că niciun autovehicul deja înmatriculat în România NU va fi afectat de următoarele modificări care ar putea interveni!


1. Vehiculele noi, care au fost omologate UE de tip de către UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip și certificatul de conformitate (CoC) aferente își pierd valabilitatea de la data menționată mai sus. Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condițiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK și care nu a fost încă înmatriculat, își va pierde valabilitatea și nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situație până cel mai târziu la data de 29.03.2019.
2. De la aceeași dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerințelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terțe. În cazul emisiilor poluante se impune condiția privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.
3. Începând cu 30.03.2019, autovehiculele utilizate (second-hand), cu postul de conducere pe partea dreaptă și care provin din UK, nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate.
4. Inspecția Tehnică Periodică efectuată în UK la vehiculele utilizate (second-hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală și eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR.
În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în UK.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE

http://www.autotestmagazin.ro/cristian-bucur-perspective-asupra-dieselului/

http://www.autotestmagazin.ro/rar-wltp-momentul-schimbarilor-in-testele-de-poluare/

Articolul precedentSkoda Scala: Salt pe scala valorii
Articolul următorTEST: Citroen C4 Cactus – Upgrade de personalitate
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ patru = 12