Mașini electrice vs. mașini cu motoare termice. Cât de mare este diferența de preț

0
653

În lumea auto este un subiect la modă. Este mai avantajos să mergi cu o mașină cu motor termic sau cu una cu motor electric? Fanii celor două idei construiesc dispute aprinse pe această temă, chiar dacă uneori argumentele lor ajung chiar și pe un tărâm SF.

Posesorii de mașini electrice plătesc în medie cu 21% mai mult decât cei care dețin vehicule cu motoare termice

Și sigur că pornind de la această întrebare au apărut și studii, unele dintre ele bine fundamentate pe analiza cifrelor și trendurilor. În acest material o să ne referim la o radiografie realizată de un expert german în industria auto. Ferdinand Dudenhofer este convins că posesorii de mașini electrice plătesc în medie cu 21% mai mult decât cei care dețin vehicule cu motoare termice.

Motivul principal? Eliminarea subvențiilor guvernamentale în mai multe țări din Europa și America de Nord, ceea ce a dus la creșterea semnificativă a prețurilor mașinilor electrice de la începutul anului.

Detalii esențiale din studiu

Prețurile mașinilor electrice: Prețul mediu de achiziție al unei mașini electrice este de 45.040 de euro. După aplicarea reducerilor, care în medie sunt de 12,9%, prețul scade la 39.236 de euro, conform jurnaliștilor de la aussiedlerbote.de.

Prețurile mașinilor cu motoare termice: Pentru comparație, mașinile cu motoare termice au un preț mediu de achiziție de 38.228 de euro. Cu o reducere medie de 15%, prețul final ajunge la 32.355 de euro.

Acest decalaj de 21% subliniază dificultățile pe care le întâmpină consumatorii medii în achiziționarea mașinilor electrice. O remarcă interesantă este faptul că mărci de volum precum Opel și Peugeot oferă mașini electrice semnificativ mai scumpe decât modelele comparabile cu motoare termice. De exemplu, Opel Corsa electrică costă cu 13.000 de euro mai mult decât versiunea cu motor termic, iar diferența de preț pentru Opel Mokka este de peste 9.400 de euro.

Dudenhofer a menționat că reducerea sau eliminarea subvențiilor guvernamentale a avut un impact negativ asupra vânzărilor de mașini electrice. Pe piața germană, doar 5,1% dintre mașinile Opel și Peugeot vândute în ultimele șapte luni au fost electrice, ceea ce arată ce s-a întâmplat după ce a fost retras acest sprijin.

Concluzia studiului este clară: fără un sprijin financiar continuu din partea guvernelor, mașinile electrice rămân prea scumpe pentru consumatorul mediu, ceea ce poate frâna tranziția către mobilitatea electrică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt − 1 =