Maxus eTerron 9 ajunge în Europa (de Vest)

0
26

Noul pick-up electric Maxus eTerron 9 impresionează prin dimensiunile sale impunătoare, puterea generoasă și soluțiile inovatoare. Cu un design care amintește de Rivian R1T, acest pick-up chinezesc vrea să demonstreze că Maxus poate livra și vehicule utilitare.

Vopsit în kaki, vehiculul ar putea fi ușor confundat cu unul militar. Maxus a profitat de Salonul Autovehiculelor Utilitare de la Hanovra pentru a prezenta „primul pick-up electric 4×4 din Europa”, conform propriilor declarații. Și, dacă tot vorbim despre un pionier, Maxus a decis să impresioneze: eTerron 9 are 5,5 metri lungime, 2,8 tone greutate, 430 CP dezvoltați de cele două electromotoare și accelerație de la 0-100 km/h în 5,8 secunde. Performanțe similare cu cele ale unui Renault Megane RS în ceea ce privește accelerația! În ciuda acestor valori excelente, eTerron 9 poate parcurge până la 430 km cu o singură încărcare, conform testării WLTP. Maxus mai precizează că pick-up-ul are o capacitate de tractare de 3,5 tone, similară cu cea a unui pick-up Toyota Hilux pe benzină.

Foarte înalt, datorită roților de 20 de inci, eTerron 9 este echipat cu suspensii pneumatice, perfecte pentru muncă: se poate ridica sau coborî cu șase centimetri prin simpla apăsare a unui buton, un detaliu foarte util când vine vorba de încărcarea benei. Suspensia se ajustează automat în funcție de condițiile întâlnite, dar se pot alege și diverse moduri (noroi, zăpadă etc.) sau chiar configurații personalizate. Bena, lungă de 1,56 metri, poate fi extinsă prin rabatarea banchetei din spate, dar acest sistem ingenios nu va fi disponibil imediat. Scaunul dreapta-față poate fi și el rabatat complet, creând o suprafață aproape plată cu bancheta din spate. În partea frontală a pick-up-ului se află un portbagaj de 236 litri, suficient de mare pentru a putea transporta bagaj pentru două persoane. Sau o mulțime de unelte.

Interiorul vehiculului, destul de luxos, cu bord acoperit de două ecrane de mari dimensiuni și tapisat cu piele sintetică albă și gri, oferă cinci locuri reale. Spațiul interior pare totuși destul de limitat raportat la dimensiunile mașinii, dar este suficient pentru a transporta adulți. Modurile de tracțiune se aleg cu ajutorul unui mini joystick, ușor accesibil, iar selectorul de viteze se află pe coloana de direcție. Ușile se deschid printr-un buton electric, iar oglinda retrovizoare centrală este, de fapt, o cameră, semn că acest pick-up Maxus eTerron 9 aparține cu adevărat secolului XXI.

Totuși, eTerron 9 plătește tribut pentru dimensiunile sale impunătoare. Mai ales, greutatea bateriilor sale litiu-fier-fosfat de 102 kWh face ca sarcina sa utilă să fie de doar 620 kg. Se revanșează, însă, printr-o priză de 220 V accesibilă direct din exterior și o benă „inteligentă”, care cântărește greutatea încărcată în timp real, evitând depășirile periculoase.

Maxus oferă o garanție de cinci ani pentru eTerron 9 și opt ani sau 160.000 km pentru baterii. Cu un preț în zona a 61.000 euro, fără taxe, pick-up-ul beneficiază, sau nu, în funcție de țară, de bonusurile acordate mașinilor electrice. Este un preț ce îl aduce în zona lui Ford Ranger Raptor cu cabină dublă, ceea ce poate fi o problemă pentru acest model electric chinezesc.

Lansarea lui Maxus eTerron 9 pe mai multe piețe din Europa de Vest este așteptată în noiembrie 2024.

Vă recomandăm și:

Ford Ranger primește o versiune plug-in hybrid

ACEA – Reducerea CO2 sub semnul întrebării

Opel Movano Hydrogen, mașina care se alimentează în doar 5 minute. FOTO

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 4 = patru