Mazda EZ-60: SUV-ul electric japonez care va veni și în Europa

0
100

Mazda a dezvăluit oficial primele imagini ale noului său model electric, EZ-60, care marchează intrarea constructorului auto japonez pe segmentul SUV-urilor compacte electrice. Dezvoltat în parteneriat cu producătorul chinez Changan, Mazda EZ-60 va fi comercializat și în Europa, dar sub denumirea CX-6e, începând cu 2026.

Design inspirat din conceptul Arata și eficiență aerodinamică

Mazda Arata Concept

Mazda EZ-60 preia elemente de design de la conceptul Arata, prezentat în 2024, bazat pe limbajul estetic Kodo al mărcii. Cu linii fluide și o siluetă compactă, SUV-ul se remarcă prin farurile frontale subțiri, unite de o bandă luminoasă care evidențiază grila frontală închisă. Aceasta este completată de o fantă superioară care direcționează aerul peste capotă, contribuind la eficiența aerodinamică.

Profilul lateral este marcat de camere video în locul oglinzilor tradiționale, mânere de uși integrate în caroserie și montanți spate înclinați, toate concepute pentru a reduce rezistența la înaintare. O linie orizontală accentuează centura caroseriei, iar pragurile negre conferă un aspect ușor coborât între jantele de 21 de inci. În spate, stopurile în formă de aripi suprapuse, inspirate tot de conceptul Arata, adaugă un plus de rafinament designului.

Platformă tehnologică și performanțe promițătoare

Mazda EZ-60 este construit pe arhitectura modulară EPA1, dezvoltată de Changan, o platformă care poate susține trei tipuri de propulsie: electrică (BEV), cu extindere a autonomiei (EREV) și pe hidrogen (FCEV). Această platformă este utilizată și de modelul Changan Deepal S07, cu care EZ-60 împarte dimensiunile: 4.750 mm lungime, 1.930 mm lățime, 1.625 mm înălțime și un ampatament de 2.900 mm.

Deși specificațiile tehnice oficiale ale EZ-60 nu au fost încă anunțate, este de așteptat ca SUV-ul să preia motorizările de la sedanul EZ-6/6e. Acesta oferă două variante de propulsie electrică: una cu un motor de 160 kW (215 CP) și o baterie LFP de 68,8 kWh, asigurând o autonomie de aproximativ 520 km, și alta cu propulsor de 190 kW (255 CP) și acumulatori NMC de 80 kWh, oferind până la 628 km de rulare, conform ciclului WLTP. ​

În Europa, CX-6e va fi disponibil doar în versiuni electrice, fără opțiunea cu motor termic folosit doar pentru extinderea autonomiei. Performanțele anticipate includ o accelerație de la zero la 100 km/h în aproximativ 7,6 secunde și viteză maximă de 175 km/h.

Lansare și perspective pe piața europeană

Mazda EZ-60 va fi prezentat oficial pe 23 aprilie 2025, în cadrul Salonului Auto de la Shanghai, China. Modelul este așteptat să fie disponibil pe piața chineză până la sfârșitul anului, urmând ca versiunea europeană, numită CX-6e, să fie lansată în 2026. În 2027, gama va fi extinsă cu un alt SUV electric Mazda, construit pe platforma SkyActiv-EV, dezvoltată intern de marca japoneză.​

Prețul oficial al CX-6e nu a fost încă anunțat, dar se așteaptă să fie mai ridicat decât cel al modelului Deepal S07, care, în China, are un tarif de pornire echivalent cu aproximativ 18.000 de euro.

Cu un design modern, tehnologie avansată și performanțe competitive, Mazda CX-6e se pregătește să concureze cu modele precum Tesla Model Y, Peugeot e-3008 și Volkswagen ID.4 pe piața europeană a SUV-urilor electrice compacte.

Vă recomandăm și:

Mazda6e, prezentat la Salonul Auto de la Bruxelles: autonomie de până la 479 km

Mazda CX-60: update pentru SUV-ul nipon

Renault Austral – O imagine „hibridă”

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

10 − 8 =