Deși este unul dintre modelele emblematice ale mărcii Mercedes-Benz, coupeul supersport SL și-a pierdut din strălucire în ultimii ani. Pentru a-l readuce în prim-plan, Mercedes a încredințat proiectul noii generații exclusiv diviziei sale de mașini de performanță, AMG.
Pentru această a șaptea generație (cod intern R232) a celebrului roadster, departamentul de sport s-a ocupat de proiectare și design încă de la început, așa cum a făcut cu SLS și AMG GT, lucru certificat și de faptul că noul model se numește Mercedes-AMG SL. Revenirea la acoperișul de pânză, hardtopul fiind considerat depășit, a economisit 21 de kilograme și a coborât centrul de greutate. Noua bază tehnică, dezvoltată special de AMG și care combină aluminiu, oțel, magneziu și fibre compozite, urmărește, de asemenea, să elimine kilograme. Fără uși, capotă și capacul portbagajului, caroseria cântărește doar 270 kg. Totuși, având lungimea de 4.710 mm, cu 80 mm mai lung decât predecesorul său, noul SL ajunge la nu mai puțin 1.895 kg, în versiunea sa SL 63 4Matic+, singura care va fi disponibilă la lansare. Planificată într-o a doua fază, viitoarea variantă hibridă E Performance va depăși cu siguranță pragul celor două tone, din cauza bateriilor.
V8 biturbo, patru litri, 585 CP. Acestea sunt datele tehnice ale motorului preluat de la Mercedes-AMG GT R care animă noul coupe decapotabil. Puterea ajunge la toate cele patru roți printr-o transmisie automată MCT cu 9+1 trepte de viteză și ambreiaj multidisc. Pentru prima dată, acest roadster-vedetă adoptă tracțiunea integrală, iar distribuția între cele două osii a cuplului motor, ce ajunge până la valoarea maximă de 800 Nm, poate varia constant și în orice proporție. Axul față nu poate fi decuplat, astfel că tracțiunea integrală este permanentă, dar acest lucru nu împiedică comportamentul să fie mai agil decât la generația precedentă, datorită în special roților spate, care sunt direcționale. SL 63 4Matic+ beneficiază de suporturi active de motor și de diferențial spate controlat electronic. În plus, barele antiruliu convenționale au fost înlocuite cu un sistem activ ce compensează oscilațiile în jurul axei longitudinale într-o fracțiune de secundă. Frânele carbon-ceramice sunt disponibile la comandă.
Mercedes-AMG SL este un supercar, așa că mai sunt de spus două lucruri: 0-100 km/h în 3,6 secunde și viteză maximă de 315 km/h. În acest fel, SL preia și succesiunea regretatului AMG GT Roadster, care nu mai este produs și nici nu va fi înlocuit. Totuși, să nu credeți că această a șaptea generație este un automobil greu de strunit, chit că oferă și o setare Race, în care comportamentul său rutier devine unul de „bestie” pe patru roți. Mai degrabă, se adresează celor care doresc lux și confort, dar care nu ezită să calce accelerația când li se oferă ocazia. Ba chiar oferă și două locuri în spate, chit că, dacă acoperișul este închis, acolo „nu încap decât persoane de cel mult 1,50 m înălțime”, atenționează AMG. Portbagajul are între 213 și 240 litri, în funcție de poziția acoperișului. Acesta poate fi acționat printr-o apăsare de buton, la viteze de până la 60 km/h, iar deschiderea, respectiv închiderea necesită 15 secunde.
Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ va fi comercializat din primăvara anului 2022, la un preț de bază încă neanunțat, dar, probabil, acesta se va apropia de 200.000 euro, fără taxe. La scurt timp, va urma o versiune mai „blândă” și mai ieftină, 55 4Matic+, de 476 CP și 700 Nm.
Foto: Mercedes-Benz
http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-amg-gt-63-s-e-performance-putere-multa-putere/
http://www.autotestmagazin.ro/amg-secretele-performantei/
http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-amg-gt-black-series-peste-si-aproape/