Mercedes și-a lansat primul sedan electric de clasă mare, EQS, al cărui bord te lasă cu gura căscată. Marca germană a fost printre primii producători auto care a reunit indicatoarele de bord și centrul multimedia într-un singur ecran panoramic, dar acum și-a depășit toate realizările precedente.
Mercedes-Benz EQS, echivalentul Clasei S în segmentul mașinilor electrice, a fost dezvăluit, în cele din urmă, după sesiuni nesfârșite de teasere și de imagini cu prototipuri abia camuflate. Acesta este primul model echipat cu ceea ce marca germană numește Hyperscreen, o suprafață mare de sticlă, ce acoperă trei ecrane diferite, inclusiv unul central, imens, de aproape 18 inci (450 mm). Însă, Hyperscreen este o opțiune scumpă, sedanul de lux venind cu instrumentație de bord digitală de 12,3 inci diagonală și afișaj central clasic de 12,8 inci în echiparea de bază. În ceea ce privește alte dotări standard, putem menționa kitul de autoparcare și servomotoarele ce acționează portierele în corelație cu camerele 360° și radarele mașinii, pentru a preveni loviturile în autovehiculele parcate alături. Procesorul care controlează calculatorul central al mașinii este un octa-core și are 24 gb de memorie RAM.
Designul spectaculos, de coupe cu patru uși, servește la fel de mult ca ilustrare a personalității mașinii, cât și ca element funcțional: Mercedes-Benz EQS are coeficientul de rezistență la înaintare de doar 0,20, ceea ce o face cea mai aerodinamică mașină de serie din lume. Dacă forma cea mai bună din punct de vedere aerodinamic este cea a picăturii de apă, EQS nu este departe de ea. Elegant și fără proeminențe inutile, modelul de lux poate conta, de asemenea, pe jante special proiectate și spoilere și scuturi cu formă ideală pentru a evacua cel mai eficient curentul de aer frontal.
Sedanul este construit pe noua platformă tehnică MEA, dedicată mașinilor electrice, și este oferit, pentru moment, în două versiuni: EQS 450+ și EQS 580 4Matic, ambele cu suspensii pe perne de aer și roți posterioare viratoare. Prima versiune are doar un motor electric, de 245 kW (333 CP), pe puntea spate, care este și singura propulsoare, și cuplu de 568 Nm. A doua variantă adaugă un motor electric pe axa față, pentru un total de 385 kW (523 CP), cuplu de 855 Nm și tracțiune integrală.
Sprinturile 0-100 km/h sunt realizate în 6,2 secunde, respectiv, 4,3 secunde. Dacă pare că nu sunt valori excepționale cu asemenea niveluri de cuplu și putere, trebuie ținut cont de dimensiunile și greutatea mașinii, deloc mici. Mercedes-Benz EQS are 5.220 mm lungime, 1.930 mm lățime, 1.510 mm înălțime și ampatament de 3.210 mm, cu o masă la gol cuprinsă între 2.480 și 2.585 kg, în funcție de versiune. Mercedes precizează că este planificată o variantă mai puternică, de 560 kW (762 CP). Recuperarea energiei are loc pe mai multe niveluri, până la un maxim de 290 kW. Ambele modele pot fi echipate cu pachetul de acumulatori litiu-ion, produși în Germania, cu capacitatea de 107,8 kWh, ce permit, potrivit testelor WLTP, o autonomie de 770 km în condiții perfecte și cu „cel mai favorabil model”, conform Mercedes. Prin aceasta se înțelege versiunea cu tracțiune spate și echipare strict de bază. Există și opțiunea unor baterii de 90 kW (autonomie 640 km).
Mercedes-Benz EQS va fi disponibil din vară. Prețurile nu au fost anunțate, până acum, dar vor porni de la peste 80.000 euro, cu siguranță.
Foto: Mercedes-Benz
http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-benz-mbux-marele-pas/
http://www.autotestmagazin.ro/prima-imagine-oficiala-cu-noua-generatie-mercedes-benz-s-class/