A doua generație a crosover-ului compact Mercedes-Benz GLA-Class a avut premiera oficială în decembrie 2019, dar abia acum începe să apară în showroom-uri.
Construit pe aceeași platformă tehnică precum Clasa B și GLB, noul SUV are 4.416 mm lungime, este lat de 1.834 mm și înalt de 1.611 mm, iar ampatamentul său măsoară 2.729 mm. În ciuda aspectului cu aer de coupe, noua generație este mai încăpătoare decât precedenta, spațiul interior înregistrând câștiguri de peste 115 mm în înălțime și de câte aproape 50 mm pentru coate și umeri. Și garda la sol a fost majorată până la 143 mm, așa că, în cazul versiunilor cu tracțiune integrală, se pot risca și mici escapade pe teren neamenajat.
Fiind vorba despre o marcă și un model premium, Mercedes-Benz GLA nu dezamăgește la capitolul dotărilor high-tech. Panoul de indicatoare de bord este reprezentat de un ecran digital de 10,25 inci diagonală, ce afișează și harta navigației, dacă se dorește acest lucru, pe lângă datele standard. Un al doilea ecran, cu aceeași diagonală și tactil, este alocat centrului de infotainment, iar ambele displayuri sunt încadrate de o ramă comună, lăsând impresia că formează un tot unitar. Bancheta este culisantă pe o distanță de +/– 15 cm și este rabatabilă, și total, și fracționat, în raporturi de 1/3 – 2/3, permițând transportul cu ușurință al unor obiecte de mari dimensiuni.
Motorizarea de bază este propulsorul pe benzină, turbo, de 1,3 litri, de origine Renault, ce a fost introdus și în gama Dacia. Doar că, la GLA, acesta a fost „tunat” serios și dezvoltă 163 CP, fiind cuplat la o transmisie cu ambreiaj dublu, folosită și la restul motorizărilor noului model. Acestea sunt reprezentate de două versiuni ale unui motor pe benzină 2.0 turbo, ce produce 224, respectiv 225 CP, și un diesel în două trepte de putere, 150 și 190 CP. Tracțiunea integrală 4Matic poate fi asociată cu cele două dieseluri și cu versiunile pe benzină de 224 și 250 CP.
În România, prețul de bază al noului Mercedes-Benz GLA este de aproape 37.400 euro.
Foto: Mercedes-Benz