Mercedes-Benz face pași rapizi spre o autonomie sporită pentru mașinile electrice, una dintre cele mai importante probleme ridicate de clienți. Și unul dintre motivele pentru care acest domeniu are acum o problemă pe partea de vânzări.
Mercedes-Benz testează o baterie solidă inovatoare, cu o autonomie de peste 1000 de kilometri
Mercedes-Benz speră să ofere curând publicului o baterie solidă care ne va ajuta să călătorim cu mașina 1.000 de kilometri, cu un singur plin. Conform informațiilor de pe site-ul oficial, constructorul german colaborează cu Factorial Energy, o companie americană, pentru dezvoltarea acestei noi tehnologii.
Lucrurile sunt destul de avansate pentru că au început deja testele preliminare. Iar pentru acest început a fost ales un Mercedes-Benz EQS modificat, adaptat pentru a integra această baterie de ultimă generație.

Cum funcționează sistemul testat pe acest Mercedes-Benz EQS modificat
Carcasa acumulatorului a fost redesenată și include actuatoare pneumatice create de inginerii echipei de Formula 1. Acestea controlează expansiunea și contracția materialelor din interiorul celulelor în timpul proceselor de încărcare și descărcare, îmbunătățind stabilitatea și durabilitatea bateriei.
- Citește și: Mercedes-Benz, plan ambițios
În prezent, Mercedes-Benz EQS 450+ este echipat cu o baterie litiu-ion de 118 kWh, care asigură o autonomie de 822 de kilometri în regim WLTP. Comparativ, noile baterii în stare solidă pe care le dezvoltă Mercedes-Benz vor aduce o creștere a autonomiei cu 80% față de modelele actuale cu baterii litiu-ion.