Divizia Mercedes-Benz Vans aniversează 30 de ani de la lansarea modelului Vito, polivalenta utilitară compactă.
Vito, utilitara compactă de la Mercedes-Benz împlinește 30 de ani existență. Lansată în 1995, modelul german avea să devină un partener de încredere pentru profesioniști, comercianți, echipe de intervenție și furnizori de servicii.
Vito are trei generații la activ, numeroase configurații de caroserie și motorizări. Plasat sub modelul Sprinter în gama de van-uri Mercedes-Benz, modelul a devenit rapid popular printre profesioniști.

Timp de 30 de ani, Vito a fost un partener de încredere pentru profesioniști. Compact, dar spațios, este soluția perfectă pentru mediul urban. Oferă funcționalitate, flexibilitate, confort și eficiență. La fel ca Sprinter, a menținut mobilitatea globală timp de trei decenii. Iar eVito, disponibil de aproape opt ani, deschide calea către un viitor sustenabil.”, spune Sagree Sardien, Head of Sales & Marketing Mercedes Benz Vans.
Prima generație 1995-2003

Lansat în 1995 sub forma unui furgon compact în clasa de 2,6 – 2,8 tone, Mercedes-Benz Vito propunea motoare diesel și benzină cu patru cilindri amplasate transversal. Prima generație a fost disponibilă exclusiv cu tracțiune față.
Primul Mercedes-Benz Vito oferea un spațiu de încărcare de 3.6 metri pătrați și un volum de încărcare de 5 metri cubi. Înălțimea de 1.89 metri îl ajuta pe Vito să fie o utilitară ideală în orașe și în zone cu spații limitate.
Prima generație beneficia și de multiple dotări de siguranță în pachetul standard, atipic pentru acea vreme. Acesta includea airbag pentru șofer, suspensie independentă, frâne pe disc, ABS cu diferențial de frânare automat și servodirecție. Vito avea să fie desemnat Utilitara Anului în 1996. Prima generație Mercedes-Benz Vito a fost vândută în aproximativ 473.000 de unități.
A doua generație 2003-2014

Lansată în 2003, a doua generație Vito schimba rețeta. Modelul renunța la configurația cu tracțiune față în favoarea propulsiei pentru o dinamică mai bună. Mai mult, clienții puteau alege și o versiune cu tracțiune integrală.
Motoarele disponibile erau mai puternice și variau de la eficientele propulsoare cu patru cilindri până la motoare V6. Cu trei lungimi ale caroseriei, două înălțimi ale plafonului, cinci opțiuni de motorizare și numeroase dotări opționale, a doua generație a deschis calea către gama diversificată de astăzi. În 2005, juriul european a desemnat din nou Mercedes-Benz Vito „Van of the Year”. Până în 2014, a doua generație a depășit succesul modelului precedent, cu aproape 750.000 de unități vândute, la nivel mondial.
În plus, a doua generație a marcat un reper important în procesul de electrificare: odată cu lansarea modelului Vito E-CELL în 2010, Mercedes-Benz a început producția în serie mică a unui furgon electric echipat cu un motor de 70 kW (95 CP). Acesta oferea o autonomie de aproximativ 130 km și a avut succes în domenii precum serviciile de curierat (expediții rapide și distribuția coletelor).
A treia generație 2014-prezent

A treia și actuala generație este în oferta Mercedes-Benz din 2014. Clienții pot alege între tracțiunea față, propulsia spate și tracțiunea integrală. Cu un ampatament neschimbat, Vito a devenit cu până la 13 cm mai lung, având o lungime maximă de 5,37 metri, oferind mai mult spațiu pentru marfă și pasageri, precum și o sarcină utilă mărită la 1369 kg.

În 2018 a fost lansat eVito, primul furgon midsize electric produs în serie de Mercedes-Benz. A treia generație a stabilit și noi standarde în materie de siguranță: Vito furgon a fost singurul autovehicul din clasa sa echipat standard cu airbag-uri și avertizări pentru centurile de siguranță, atât pentru șofer, cât și pentru pasageri. Vito Tourer oferea până la opt airbag-uri, pentru toți pasagerii. Unic în segmentul sǎu la acea vreme, asistentul pentru vânt lateral (Crosswind Assistant) era inclus în dotarea standard. Actualul model eVito oferă o autonomie de 480 kilometri.

Actuala generație a primit update-uri în 2020 și 2024.
Modelul este produs în uzina spaniolă din Vitoria-Gasteiz încă din 1995. Din 2026, fabrica va începe producția noilor utilitare pe platforma VAN Electric Architecture (VAN.EA).
Vă recomandăm și:



